پشتیبانی 24 ساعته در واتساپ
Close and go back to page
  • تلفن : 6~66431661 (021) 98+
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

هتل یک ستاره تهران


هتل یک ستاره تهران ؛ معمولاً به سیستم رزرو بیش از ظرفیت، با دیده تردید نگریسته می‌شود. به عنوان مدیران آینده هتل ها و هتل یک ستاره تهران با شیوه دشوار ایجاد سیاستی در مورد رزرو بیش از حد مواجه خواهید شد که باید به آن توجه کنید. مسئولیت اجرای این شیوه بر عهده مدیر فرانت آفیس هتل یک ستاره تهران است.

در صورتی که هر سوالی در رابطه با رزرو اتاق یا برگزاری مجالس در هتل آورین یا کافه رستوران آورین دارید با ما در مجموعه هتل آورین تماس بگیرید.

هتل یک ستاره در میدان انقلاب تهران

مراجع رسیدگی به شکایات میهمانان هتل در هتل یک ستاره تهران در امر گردشگری توافق دارند که رزرو بیش از حد برای غلبه بر مشکلات ناشی از عدم مراجعه مهمانان و لغو رزرو های دیرهنگام دارای مزیت های زیادی است. آن ها پذیرفته‌اند که رزرو بیش از حد توسط هتل یک ستاره در تهران یک کار عادی و قابل توجیه برای جبران زیان های ناشی از عدم مراجعه میهمانان است. هتل داران و مدیران فرانت آفیسی که کار رزرو بیش از حد را انجام می‌دهند، این کار را برای دستیابی به اهداف مالی سازمان ضروری می‌دانند و هیچ عمدی برای ایجاد مشکل و نارضایتی مسافران وجود ندارد. آمارها حاکی از آن است که میزان عدم مراجعه مهمانان رزرو کرده بین ۵ تا ۱۵ درصد در بسیاری از هتل یک ستاره تهران است که اگر به فکر مسافر جایگزین برای آن ها نباشیم با ضرر هنگفتی در یک دوره مالی روبرو خواهیم شد.

این زیان مالی می تواند مشکلات فراوانی را برای یک هتل یک ستاره تهران ایجاد کند. در هتل یک ستاره تهران که معمولاً دارای صد رزرو تایید شده است و یک نرخ عدم مراجعه ۵ درصدی را تجربه می کند، در هر شب ۵ اتاق فروش نرفته باقی می ماند، با نرخ میانگین هر اتاق ۵۰ هزار تومان، این ۵ اتاق می تواند برای هتل ۲۵۰ هزار تومان درآمد ایجاد کند که در یک دوره یک ساله مبلغی بالغ بر 91.250.000 تومان خواهد شد. چنین درآمد از دست رفته‌ای، هتل داران را مجبور میکند تا سیاست رزرو بیش از حد را برای مدیریت موارد عدم مراجعه میهمانان در پیش گیرند. افرادی که رزرو آن ها تایید شده است، افرادی که دارای رزرو تضمین شده می باشند، افرادی که بیش از مدت اعلام شده می مانند، کسانی که کمتر از مدت اعلام شده می مانند و مهمانان سرزده همه از موارد روزمره هتل ها و هتل یک ستاره تهران هستند.

مقالات پیشنهادی: بهترین هتل های تهران با قیمت ، هتل های غرب تهران ، هتل در تهران

رزرو های تایید شده، یک بخش مهم در امور فرانت آفیس است و تا یک دوره زمانی مشخص اعتبار دارد و پس از آن، هتل تعهدی برای نگهداری جا ندارد. مدیر فرانت آفیس باید فهرست ثبتی دقیقی از عدم مراجعه میهمانان داشته باشد. مسافران مختلف با رزرو های تایید شده، شرکتی، گروهی یا تفریحی دارای نرخ‌های عدم مراجعه مختلفی هستند. به عنوان مثال رزرو های تایید شده شرکتی ممکن است با نرخ عدم مراجعه یک درصد باشد. مسافران گروهی ممکن است دارای نرخ عدم مراجعه نیم درصد و مسافران تفریحی، نرخ عدم مراجعه ۱۰ درصد داشته باشند. بررسی کامل هر یک از مقوله ها، روشی مناسب برای به حداقل رساندن نرخ عدم مراجعه خواهد بود.

رزروهای تضمین شده معمولاً با نوسان کمتری روبرو هستند چون میهمان برای نگهداری رزرو خود، کارت اعتباری می‌دهد. آمار ها نشان می‌دهند نرخ عدم مراجعه برای رزرو های تضمین شده در مقایسه با رزرو های تایید شده، تنها ۲۰ درصد است. مدیر فرانت آفیس باید برای برنامه ریزی مناسب تر، عدم مراجعات را کاملا بررسی کند.

 میهمانانی که معمولاً بیش از برنامه اعلام شده اقامت می کنند، میهمانان ثبت شده ای هستند که می‌خواهند زمان اقامت خود را از زمان اعلام شده در رزرو افزایش دهند. آمارهای موجود مسافران شرکتی، گروهی یا تفریحی را که نرخ اقامتی افزون از میزان رزرو داشته اند را بیشتر از سایر مسافرین نشان می دهد. به عنوان مثال یک کنفرانس گروهی که از دوشنبه تا پنجشنبه برنامه‌ریزی شده است، ممکن است برای بازدید شرکت کنندگان از اماکن دیدنی، تا روز شنبه ادامه یابد.

گروه میهمانانی که کمتر از میزان رزرو شده اقامت می کنند، میهمانانی هستند که به موقع وارد می شوند اما تصمیم میگیرند قبل از تاریخ اعلام شده از قبل، هتل را ترک کنند. مدیر فرانت آفیس باید از کلیه فعالیت‌ها در منطقه فعالیت خود آگاه باشند. ایام پرترافیک توریستی، رویدادهای ویژه گردشگری، همایش ها و موارد مشابه دیگر، تعداد میهمانان ورودی به منطقه را افزایش می‌دهد. آگاهی از چنین احتمالاتی به مدیر هتل یک ستاره تهران کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای این گونه موارد داشته باشد. اگر مدیر فرانت آفیس هتل یک ستاره تهران روابط خوبی با مدیران هم رده خود در هتل های مجاور داشته باشد و میهمانان خود را به هنگام تکمیل بودن ظرفیت به هتل های دیگر ارجاع می دهد، موفقیت مطلوبی در بازاریابی پیدا می‌کند و میهمانان سرزده هتل را افزایش میدهد.

ستاره های هتل به چه معناست؟

ستاره ‌های هتل ها یک سیستم رتبه‌ بندی می باشد که خصوصیات و امکانات موجود در یک هتل را مورد بررسی قرار می دهد تا به مهمانان خود کمک کند که بهترین هتل را برای اقامت و مناسب با بودجه خود انتخاب نمایند. چه مشتری به دنبال یک تخت برای شب باشد یا یک تجربه مجلل ، مقایسه هتل ها بر اساس رتبه بندی ستاره آنها می تواند جستجوی فرد را با توجه به ویژگی های مورد نظر و امتیاز قیمت موجود محدود کند. آنها همچنین ایده ای از سطح خدمات قابل انتظار در هنگام ورود ارائه می دهند.  

وقتی معیارها ، عوامل و درجه بندی های مختلف در مورد بررسی تصمیم می گیرند ، چگونه یک هتل می تواند رتبه ستاره خود را افزایش دهد ؟ شباهت‌ های خاصی در بین سیستم‌ های رتبه ‌بندی ستاره هتل ممکن است به اپراتورها در انتخاب محل تمرکز تلاش ‌های خود کمک کند. با این مقاله شروع کنید تا بدانید که چگونه رتبه بندی ستاره یک هتل تعیین می شود و چگونه تغییرات مختصر ملک ممکن است به طور قابل توجهی بر رتبه بندی کل ستاره تأثیر بگذارد

سیستم رتبه بندی ستاره هتل ها یکی از روش های اولیه برای ارزیابی و رتبه بندی هتل ها است. بیشتر اوقات ، بازار قبل از تصمیم گیری در مورد رزرو یک شبه ، به طبقه بندی هتل ها می پردازد. و به صاحبان هتل ها اغلب توصیه می شود که به رتبه بندی ستاره خود پایبند باشند. با این حال ، سازمان ‌های مهمان ‌نوازی رتبه ‌بندی ستاره‌ ای برابر ایجاد نمی‌کنند که یک نقص در این نظریه است. به عنوان مثال ، یک هتل چهار ستاره در اروپا تجربه بسیار متفاوتی را نسبت به هتل های چهار ستاره در کشور ما ارائه می دهد ، که چالشی برای هتلدارانی است که سعی در جذب مشتریان متمایز دارند. فوراً، رتبه بندی ستاره ها ممکن است بر انتخاب های خرید تأثیر بگذارد. یک ستاره دیگر در مورد کیفیت ، لوکس بودن و خدمات مشتری برند شما صحبت می کند. برخی از مهمانان در هتلی با کمتر از پنج ستاره اقامت نخواهند کرد.

 مقالات پیشنهادی : هتل های تهران روی نقشه، هتل یک ستاره تهران ، کافه سنتی در انقلاب ، 

تعریف هتل 1 ستاره در صنعت هتلداری چیست؟

هتل 1 ستاره هتلی است که در عین رعایت استاندارد های بهداشتی و امنیتی ، تنها موارد ضروری را ارائه می دهد. یک هتل یک ستاره لوازم ضروری مانند تخت و ملحفه تمیز ، حمام کاملاً کارآمد ( گاهی اوقات مشترک ) ، غذای سلف سرویس / دستگاه های خودکار ارائه می دهد. سایر امکانات هتل عموماً با هزینه میهمان قابل دسترسی است. بنابراین برای مسافران مقرون به صرفه ای که به دنبال اقامت و خدمات اولیه هستند مناسب است. برای داشتن عنوان هتل 1 ستاره باید معیارهای زیر رعایت شود:

اول از همه ، هتل باید دارای یک منطقه پذیرایی مشخص باشد. همه اتاق‌  های آن باید حمام اختصاصی داشته باشند. هتل باید 24 ساعت شبانه روز در دسترس مهمان باشد. و مالک یا کارکنان حداقل از طریق تماس با ساکنان در طول روز و شب در دسترس هستند. هتل هایی که شام ارائه نمی دهند باید در مجاورت رستوران هایی قرار داشته باشند که شام ارائه می دهند. تا مهمانان بتواانند از خدمات انها استفاده کنند.

هتل‌ ها رتبه‌ بندی ‌های ستاره‌ ای دریافت می‌کنند تا به مردم کمک کنند تا استاندارد و سطح خدمات را بدون نیاز به دیدن هتل برای خود شناسایی کنند. آنها در نتیجه اعتماد بین مردم را امکان پذیر می کنند و تجارت را تسهیل می کنند. سطح خدمات ، امکانات و طراحی هتل باید همیشه متناسب با رتبه بندی ستاره هتل ها باشد.

رتبه بندی ستاره های هتل به چه معنی می باشد ؟ با تفاوت هایی که بین سیستم های رتبه بندی وب سایت های مسافرتی وجود دارد، در رتبه بندی هتل ها نیز بین کشورها تفاوت هایی وجود دارد. سیستم های رتبه بندی ستاره هتل های آمریکایی ، هتل ها را از 5 ستاره رتبه بندی می کنند. و دیگر کشور ها از 4 ستاره شروع می کنند.

در هتلی با رتبه بندی یک ستاره چه انتظاری باید داشت ؛ رتبه بندی هتل یک ستاره فقط ابتدایی ترین امکانات رفاهی مانند تخت و حمام را برای یک شب اقامت فراهم می کند. می توانید امکانات و خدمات متوسطی را از پرسنل پیش بینی کنید. ممکن است تلویزیون یا تلفن در اتاق ها وجود داشته باشد یا نباشد. به طور معمول ، هتل های یک ستاره به طور مستقل در مالکیت هستند و به یک زنجیره تجاری وابسته نیستند. بیشتر هتل‌ های یک ستاره نزدیک رستوران‌ ها و رستوران‌ های فست فود هستند ، اما فقط ماشین‌ های فروش خودکار را برای صرف غذا در محل ارائه می‌دهند. علاوه بر این ، آنها ساعات پذیرش و خدمات خانه داری را کاهش داده اند.

تاثیر رتبه بندی هتل بر مشتریان ، هنگام رزرو هر هتلی، مشتریان عوامل مختلفی مانند قیمت هتل ، موقعیت مکانی هتل ، خدمات هتل و سایر امکانات ارائه شده توسط هتل را بررسی می کنند. همچنین ، نظرات و رتبه ‌بندی ‌های مشتریان گذشته تأثیر زیادی بر تصمیم مشتری برای انتخاب راحت ‌تر هتل برای نیازهای خود داشته است.

اگر رتبه هتل بالا باشد ، شانس رزرو اتاق در هتل توسط مشتری نیز زیاد می شود. رتبه بالاتر به این معنی است که هتل خدمات و امکانات بسیار خوبی ارائه می دهد.

اما لازم به ذکر است که اگر هر هتلی رتبه پایینی داشته باشد به این معنی نیست که فعالیت های غیرقانونی در هتل صورت گرفته است، بلکه می تواند به این معنی باشد که هتل امکانات محدود یا فقط اقامتگاه های اولیه را ارائه می دهد. با توجه به نیاز محدود می توان از اقامت در هتل های یک ستاره نیز لذت برد.

اکثر هتل‌ های 1 ستاره نزدیک به رستوران ‌ها و مکان‌ های فست ‌فود قرار دارند ، اما گزینه‌های غذایی در محل ، فراتر از دستگاه فروش خودکار ، در دسترس نیستند. در اینجا یک تفسیر کلی از سیستم رتبه بندی ستاره های هتل آمده است:

هتل های تک ستاره ، هتل های این طبقه بندی احتمالا کوچک و مستقل هستند و فضای خانوادگی دارند. خدمات ممکن است توسط مالک و خانواده به صورت غیررسمی ارائه شود. به عنوان مثال ، ناهار ممکن است سرو نشود. برخی از اتاق خواب ها ممکن است اتاق حمام / حمام اختصاصی نداشته باشند. با این حال ، نگهداری ، تمیزی و راحتی باید همیشه از استاندارد قابل قبولی برخوردار باشد.

هتل های دو ستاره ،  در این طبقه بندی ، هتل ها معمولاً کوچک تا متوسط هستند و امکانات گسترده تری نسبت به سطح یک ستاره ارائه می دهند. برخی از هتل‌ های تجاری در طبقه ‌بندی دو ستاره قرار می‌گیرند و مهمانان می‌توانند انتظار اقامتی راحت ، مجهز و یک شبه را داشته باشند که معمولاً دارای حمام / اتاق دوش اختصاصی است. هدف پذیرش و دیگر کارکنان ارائه حرفه ای تر در سطح یک ستاره می باشد و طیف گسترده تری از خدمات ساده مانند غذا و نوشیدنی را به مهمانان ارائه می دهد.

هتل های سه ستاره ، در این سطح ، هتل ‌ها معمولاً اندازه ‌ای برای پشتیبانی از سطوح بالاتر کارکنان ، و کیفیت و دامنه امکانات به ‌طور قابل ‌توجهی نسبت به طبقه ‌بندی ‌های ستاره پایین‌ تر دارند. پذیرایی و دیگر اتاق های عمومی جا دارتر می باشند و رستوران اکثرا برای افراد غیر مقیم هم پذیرایی می کنند. همه اتاق خواب ها دارای حمام اختصاصی و اتاق دوش خواهند بود و استاندارد خوبی از راحتی و تجهیزات مانند سشوار ، خط تلفن مستقیم و لوازم بهداشتی در حمام را ارائه می دهند. علاوه بر خدمات اتاق ، می توان انتظار داشت که برخی از مقررات برای مسافران تجاری نیز وجود داشته باشد.

هتل های چهار ستاره ، انتظارات در این سطح شامل درجه ای از لوکس بودن و همچنین کیفیت در مبلمان ، دکور و تجهیزات در هر قسمت از هتل است. اتاق ‌های خواب معمولاً فضای بیشتری نسبت به سطوح ستاره ‌ای پایین ‌تر و مبلمان و دکوراسیون به خوبی طراحی شده و هماهنگ دارند. حمام های اختصاصی دارای حمام و دوش ثابت هستند. نسبت پرسنل به مهمانان برای ارائه خدماتی مانند باربری ، سرویس اتاق 24 ساعته ، خشکشویی به اندازه کافی بالا خواهد بود.

هتل های پنج ستاره : در اینجا باید اقامتگاه های بزرگ و مجلل در سراسر هتل پیدا کنید که با بهترین استاندارد های بین المللی مطابقت دارند. طراحی داخلی باید با کیفیت و توجه به جزئیات ، راحتی و ظرافت خود را تحت تاثیر قرار دهد. اثاثیه باید بی عیب و نقص باشد. خدمات باید رسمی ، نظارت خوب و بدون عیب و نقص در توجه به نیاز های مهمانان باشد، بدون اینکه مزاحم باشد. این رستوران سطح بالایی از مهارت فنی ، تولید F&B را با بالاترین استانداردهای بین المللی نشان می دهد. کارکنان آگاه ، مفید ، در تمام جنبه های مراقبت از مشتری و ترکیب کارایی با حسن نیت خواهند بود. بهترین هتل تهران 5 ستاره را می توانید در مجموعه هتل اورین تجربه کنید.

ویژگی  ‌ها و خدمات دقیق ارائه شده به مهمانان می‌تواند از هتلی به هتل دیگر کاملاً متفاوت باشد و هدف صاحبان هتل  ‌ها جذب نوع خاصی از مشتری از طریق مدل قیمت‌ گذاری و استراتژی بازاریابی یا از طریق طیف وسیعی از خدماتی است که ارائه می‌دهند. در حالی که رتبه ‌بندی ستاره‌ های هتل که در بالا ذکر شد می‌تواند به آماده‌ سازی مهمانان برای انتظارات از یک هتل طراحی ‌شده توسط یک معمار کمک کند ، مهمان می‌تواند چند کار دیگر را برای درک بهتر انجام دهد. تماس با هتل قبل از رزرو اتاق یکی از عاقلانه ترین کارهاست . نحوه پاسخگویی متصدی به تماس و برخورد با پرس و جو به شدت نشان دهنده کیفیت خدماتی است که مشتری دریافت خواهد کرد.

از آنجایی که جهان به سمت پایدارتر کردن محیط زیست و عاری از آن دسته از اقداماتی که برای محیط زیست مضر است گام برمی‌دارد ، صنایع هتل ‌داری نیز با سازگاری بیشتر با محیط‌ زیست هتل‌ های خود ، به این امر کمک می‌کنند. آنها این کار را با اتخاذ شیوه‌ هایی انجام می‌دهند که ممکن است سازگار با محیط زیست باشد و شامل روش ‌هایی است که برای دفع زباله ‌های هتل ، مدیریت صحیح آب و استفاده از محصولات سازگار با محیط زیست اتخاذ می‌شود. معیارهای خاصی وجود دارد که بر اساس آن برچسب سبز کلید به هر هتلی اعطا می شود که نشان می دهد آن هتل چقدر دوستدار محیط زیست است. مردم همچنین این هتل ها را بر سایر هتل ها ترجیح می دهند زیرا آنها بیشتر به محیط زیست اهمیت می دهند و این روند به سمت استفاده از محصولات سازگار با محیط زیست و اتخاذ شیوه های دوستدار محیط زیست تغییر می کند. این هتل ها بهترین راه برای به حداقل رساندن عواقب مضر ناشی از سفر و شیوه های گردشگری هستند. اما اگر در جستجوی هتلی برای اقامت هستید ، توصیه می‌شود رتبه ‌بندی‌ ها و نظراتی که سایر مصرف ‌کنندگان در گذشته داده ‌اند را بررسی کنید. این به شما کمک می کند تا بهترین هتل را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید و احساس تقلب نخواهید داشت.

 مقالات پیشنهادی:  ،  ،  ، 

صنعت هتلداری چیست؟ در مرحله بعد ، پاسخ به این سوال مهم است: صنعت هتلداری چیست؟ به زبان ساده، صنعت هتلداری بخشی از صنعت خدمات است که با اسکان یا اقامتگاه های مهمان سروکار دارد . انواع مختلف اقامت در صنعت هتلداری ، درک این نکته مهم است که صنعت هتلداری یک اصطلاح فراگیر است که برای توصیف خدمات مربوط به اقامت مهمان استفاده می شود. با در نظر گرفتن این موضوع ، شایان ذکر است که انواع مختلفی از اقامتگاه ها وجود دارد که تحت این اصطلاح چتر قرار می گیرند. برخی از انواع اصلی با جزئیات بیشتر در زیر توضیح داده شده است:

هتل ها ، متداول ترین نوع اقامت در صنعت هتلداری ، هتل به مکانی گفته می شود که اقامت شبانه ، غذا و سایر خدمات را ارائه می دهد. آنها عمدتاً مسافران یا گردشگران را هدف قرار می دهند ، اگرچه افراد محلی نیز ممکن است از آنها استفاده کنند.

هتل های آپارتمانی ، هتل آپارتمان در تهران در اصل یک ساختمان آپارتمان است که خدماتی به سبک هتل ارائه می دهد. این تجربه مشابه اجاره آپارتمان را فراهم می کند، البته به جای امضای قرارداد با مدت زمان معین ، امکان ورود و خروج بر حسب تقاضا را نیز دارد. این هتل ها به طور کلی خدمات اولیه خانه داری را نیز ارائه می دهند.


© مرداد سال 1400 کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت نزد هتل اورین محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و راه اندازی توسط OFOGHIT