پشتیبانی 24 ساعته در واتساپ
Close and go back to page
  • تلفن : 6~66431661 (021) 98+
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

غذای خوب در غرب تهران


غذای خوب در غرب تهران، کارکنان هتل با همه بخش های هتل و رستوران باید آشنایی داشته باشند و ارتباط برقرار کنند. از جمله با بخش بازاریابی و فروش، خانه داری، غذا و نوشیدنی، تشریفات، تاسیسات، حراست و اداری. بخش صندوق رستوران و عملکرد صندوق دار به عنوان عامل ارتباطی در ارائه سرویس به میهمانان و مشتریان است هر یک از بخش ها دارای یک پیوند ارتباطی منحصر به ‌فرد با کارکنان میهماندار هستند.

در صورتی که هر سوالی در رابطه با رزرو اتاق یا برگزاری مجالس در هتل آورین یا کافه رستوران آورین دارید با ما در مجموعه هتل آورین تماس بگیرید.

صندوقدار در هر یک از انواع مراکز اقامتی و رستوران ها و مراکز تشریفاتی عامل اصلی در میهمان نوازی از سوی سازمان در تمام ساعات شبانه روز برای میهمانان و مشتریان محسوب می شود. بخش عمده ای از ارتباط میهمانان و مشتریان با کارکنان فرانت آفیس، برای برقراری ارتباط با کارکنان بخش های دیگر است.

غذای خوب در هتل های غرب تهران

همان طور که میهمانان و مشتریان تسهیلات محل اقامت و صرف غذای خود و غذای خوب در غرب تهران را بررسی می‌کنند، نقش صندوق دار در برقراری ارتباط با هر یک از بخش های دیگر نیز قابل درک است. صندوقدار برای فعالیت های ارتباطی و ارائه سرویس دهی صحیح نقش کلیدی را در رستوران و مرکز تشریفاتی و مرکز تهیه غذا  و ارائه غذای خوب در غرب تهران بر عهده دارد.

اعضای تیم مهمانداری و صندوق باید توانایی هرگونه پاسخگویی به میهمانان و مشتریان را در رویارویی مستقیم داشته باشند. آن ها یاد می‌گیرند این کار را با استفاده از یک برنامه آموزشی کامل در رستوران یا رستوران هتل یا مراکز تشریفاتی و مراکز تهیه غذا و ارائه غذای خوب در غرب تهران و سیاست‌ها و روش‌های دائمی با فراهم کردن میهمان‌نوازی برای میهمانان و مشتریان انجام دهند.

بخش بازاریابی و فروش، برای ارائه اطلاعات میهمانان و مشتریان به هنگام ورود و یا جزئیات مربوط به بازدید هر میهمان و مشتری است. همچنین ارتباط مستقیمی بین بازاریابی و فروش با صندوقدار و تیم صندوق وجود دارد. اطلاعاتی از قبیل کد پستی، تعداد بازدید کننده، وابستگی به هتل‌های بزرگ و رستوران ها، نیازهای ویژه و در نهایت رزرو اتاق و میز برای صرف غذای خوب در غرب تهران، کار فرانت آفیس را برای ایجاد یک زمینه تعامل مناسب و خوب با میهمانان و مشتریان و انتقال درخواست آن ها از هتل و رستوران برای برپایی جلسات، سمینارها و ضیافت مهیا می کند.

سابقه ثبت شده میهمان در کارت رجیستر او در هنگام ورود، یک منبع ارزشمند برای بازاریابی و فروش است که با استفاده از اطلاعات ثبت شده، از آن برای هدف قرار دادن فعالیت های بازاریابی، توسعه تبلیغات، آماده سازی برچسب‌های پستی و انتقال و انتخاب رسانه تبلیغاتی مناسب می توان استفاده نمود. کارکنان صندوق و تیم صندوقداری باید برای حفظ این پایگاه اطلاعاتی تلاش کرده و دقت کنند که اطلاعات به روز و صحیح و دقیق باشد.

مقالات پیشنهادی: هتل در تهران ، رستوران با غذای فرنگی در تهران ، بهترین رستوران های غرب تهران 

روند تکمیل رزرو میز از یک تابع خاص مانند عروسی و کنوانسیون و یا سمینار بستگی به موجود بودن اتاق برای میهمانان دارد. مدیران بازاریابی و فروش ممکن است مجبور به بررسی فهرست اتاق‌های موجود تا شش ماه و یا حتی یک سال آینده شوند تا مطمئن گردند هتل و رستوران می تواند به تعداد مورد درخواست از میهمانان و مشتریان به آن ها فرصت اقامت و رزرو میز غذا دهد و توانایی برای ارائه غذای خوب در غرب تهران  را دارد یا نه و یک پایگاه اطلاعاتی از اتاق های موجود در سیستم مدیریت اموال توسط صندوق نرم‌افزار صندوق توسط صندوقدار نگهداری می شود.

نحوه بشقاب و ارائه غذا تاثیر زیادی بر تجربه رستوران مهمان دارد. نحوه ارائه غذا همان چیزی است که مشتریان را وسوسه می کند تا یک غذا را امتحان کنند. ما با حواس خود می خوریم: آنچه می بینیم، بو می کنیم و احساس می کنیم. و در عصر رسانه های اجتماعی، دیزاین و ارائه غذا بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.

نقش فناوری  و دیزاین  در تهیه غذای خوب در غرب تهران

دیزاین  زیبای غذا زمان می برد. در حالی که می‌خواهید غذایتان عالی به نظر برسد، باید غذایتان را سریع‌ترین زمان ممکن بشقاب بگذارید – به خصوص اگر غذای داغی است که نمی‌خواهید قبل از رسیدن به مهمانانتان سرد شود.

شما نمی توانید از مدت زمانی که طول می کشد تا به درستی پخته شود و یک غذا آماده شود، کمک کنید، اما می توانید با ساده کردن فرآیند سفارش خود، به سرآشپزان خود زمان بیشتری برای آماده کردن غذاها بدهید.

کارکنان آشپزخانه سفارشات را در زمان واقعی در سیستم نمایش آشپزخانه خود مشاهده می کنند و می توانند به محض آماده شدن ظرف برای ارائه به مهمانان، به سرورها اطلاع دهند. در طول یک سرویس، ثانیه‌های ذخیره‌شده ترکیب می‌شوند و کارکنان آشپزخانه را قادر می‌سازند تا زمان مناسبی را صرف دیزاین و ارائه غذا بکنند.

فناوری رستوران مناسب می‌تواند سفارش و آماده‌سازی غذای شما را ساده کند، که به آشپزان شما زمان بیشتری می‌دهد تا غذاهایی با جذابیت بصری قوی درست کنند.

دیزاین  و ارائه غذا اهمیت دارد، هنگامی که مصرف کنندگان در بیرون از خانه ناهار می خورند، انتظار دارند غذایشان طعم عالی و از نظر بصری جذاب داشته باشد. اینها، همراه با طراحی داخلی رستوران شما، همگی در کیفیت تجربه غذاخوری آنها موثر است.

 

تهیه غذای ایمن

برای تهیه ایمن غذا باید نکات زیر را رعایت کنید:

برای جلوگیری از آلودگی متقاطع، غذاهای خام و غذاهای آماده را جدا نگه دارید

از ظروف و تخته های برش جدا و تمیز برای غذاهای خام و غذاهای آماده استفاده کنید، یا ظروف و تخته های برش را در بین استفاده بشویید و ضدعفونی کنید.

تخته های برش، چاقوها، تابه ها، بشقاب ها، ظروف و سایر ظروف را پس از استفاده کاملا تمیز، ضدعفونی و خشک کنید.

تمام میوه ها و سبزیجات را به طور کامل در آب تمیز بشویید تا خاک، باکتری ها، حشرات و مواد شیمیایی پاک شود.

مطمئن شوید که غذا کاملاً پخته شده و مرکز غذای پخته شده به 75 درجه سانتیگراد رسیده است

از گذاشتن غذای تازه پخته شده برای خنک شدن بیش از 1 ساعت خودداری کنید. به محض سرد شدن غذا، آن را در یخچال قرار دهید

در مورد منطقه خطر درجه حرارت بدانید و از آن اجتناب کنید - باکتری ها در غذاهای پرخطر که در دمای بین 5 تا 60 درجه سانتیگراد نگهداری می شوند به سرعت رشد می کنند.

مواد غذایی منجمد را در قفسه پایینی یخچال ذوب کنید تا از منطقه خطر درجه حرارت دور نگه دارید

هنگام تهیه غذاهایی که حاوی تخم مرغ خام هستند - مانند تخم مرغ، سس مایونز خانگی و آیولی - مراقب باشید زیرا باکتری های روی پوسته تخم مرغ می توانند غذا را آلوده کنند.

در نگهداری و آماده سازی ایمن مواد غذایی آموزش ببینند.

ذخیره سازی و نمایش مواد غذایی ایمن

f/غذای خوب در غرب تهران

برای نگهداری و نمایش ایمن مواد غذایی، باید نکات زیر را رعایت کنید:

برای جلوگیری از آلودگی متقابل، غذاهای خام و غذاهای آماده را جدا نگه دارید

مواد غذایی را در ظروف نگهداری تمیز و مناسب نگهداری کنید

غذا باید در قوطی هایی که سر آنها باز است نگهداری نشوند

مطمئن شوید که ظروف نگهداری مواد غذایی برای نگهداری چیزهای دیگری غیر از مواد غذایی استفاده نشده باشد و قبل از استفاده آنها را بشویید و ضدعفونی کنید

از ظروفی که فقط برای یک بار استفاده هستند استفاده مجدد نکنید

اگر ظرف قابل استفاده مجدد در شرایط نامناسبی است، آن را بیرون بیندازید

مواد غذایی را با درب محکم، فویل یا فیلم پلاستیکی بپوشانید تا از مواد غذایی در برابر گرد و غبار، حشرات و آلودگی متقابل محافظت شود.

تزئینات مورد استفاده روی غذا را بشویید و آبکشی کنید

مواد غذایی را در مکان‌هایی که مخصوص نگهداری مواد غذایی طراحی شده‌اند، مانند یخچال‌ها، سردخانه‌ها، انبارها و انبارهای مواد غذایی نگهداری کنید.

هرگز مواد غذایی را روی زمین یا روی پالت‌ها یا در مکان‌های حاوی مواد شیمیایی، تجهیزات تمیزکننده، لباس یا وسایل شخصی نگهداری نکنید.

غذاهایی را که تاریخ مصرف آنها گذشته، فاسد شده یا در ظروف یا بسته بندی آسیب دیده قرار دارند را حذف کنید و از مصرف آنها خودداری کنید.

در مورد منطقه خطر درجه حرارت بدانید و از آن اجتناب کنید - باکتری ها در غذاهای پرخطر که در دمای بین 5 تا 60 درجه سانتیگراد نگهداری می شوند به سرعت رشد می کنند.

در نگهداری و آماده سازی ایمن مواد غذایی آموزش ببینند.

 مقالات پیشنهادی:  ،  ،  ،  هتل های غرب تهران ، هتل های میدان ازادی تهران

آلودگی متقابل

غذای خام باید جدا از غذای پخته و آماده نگهداری شود. غذای خام ممکن است حاوی باکتری باشد که باعث مسمومیت غذایی می شود. زمانی که غذای پخته شده یا آماده مصرف با غذای خام تماس پیدا می کند، آلودگی متقاطع اتفاق می افتد. غذای خام را باید همیشه زیر غذای آماده یا پخته در یخچال و ویترین نگهداری کرد. به این ترتیب، آب غذای خام نمی تواند روی غذای پخته چکه کند. در صورت استفاده از چاقوهای کثیف، تخته خرد کردن یا سایر تجهیزات، آلودگی متقاطع نیز ممکن است رخ دهد. در صورت امکان هنگام تهیه غذای خام و غذاهای پخته و آماده از وسایل مشابه استفاده نکنید. پس از هر بار استفاده، تجهیزات را کاملا تمیز و ضدعفونی کنید. باکتری ها می توانند از دستان شما به غذا منتقل شوند. قبل از دست زدن به غذا، و بین دست زدن به غذای خام و غذای پخته یا آماده، دست های خود را کاملاً بشویید و خشک کنید. همچنین از ظروف تمیز و ضدعفونی شده (انبر، قاشق، کفگیر) برای نگهداری غذای پخته یا آماده استفاده کنید.

دستکش یکبار مصرف می تواند به جلوگیری از آلودگی متقابل کمک کند. هنگام کار با غذای خام و غذاهای پخته یا آماده باید اقدامات احتیاطی مشابهی انجام شود. قبل از پوشیدن دستکش، دست های خود را کاملا بشویید و خشک کنید و همیشه از دستکش های تازه استفاده کنید.

منطقه خطر دما بین 5 تا 60 درجه سانتیگراد است. در غذاهای پرخطری که در این محدوده دمایی نگهداری می شوند، باکتری ها به سرعت رشد می کنند.

 شما باید غذاهای سرد را در دمای 5 درجه سانتیگراد یا سردتر نگه دارید و غذاهای منجمد را در حین نگهداری در دمای 15- درجه سانتیگراد یا سردتر به صورت جامد نگهداری کنید. اتاق‌های خنک، یخچال‌ها و فریزرها باید دماسنج مناسب داشته باشند و دما باید مرتباً بررسی شود.

 

تهیه و نمایش غذای گرم

غذای داغ باید در دمای 60 درجه سانتیگراد یا گرمتر نگهداری شود. بن ماری و سایر نگهدارنده های غذای گرم برای نگهداری غذا در این دما طراحی شده اند.

از بن ماری و تجهیزات مشابه برای گرم کردن غذا استفاده نکنید. اگر از این تجهیزات برای گرم کردن غذا استفاده شود، غذا برای مدت طولانی در منطقه خطر دما سپری خواهد شد.

قبل از قرار دادن غذا در بن ماری، مطمئن شوید که غذا کاملاً پخته شده است. اطمینان حاصل کنید که مرکز غذای پخته شده به 75 درجه سانتیگراد رسیده است. بیشتر باکتری ها زمانی از بین می روند که غذا به درستی پخته شود.

برخی از نکات برای استفاده ایمن از بن ماری عبارتند از:

قبل از استفاده، بن ماری را از قبل گرم کنید و با بالاترین درجه حرارت کار کنید

اطمینان حاصل کنید که دمای غذا کمتر از 60 درجه سانتیگراد نیست

برای بررسی دمای غذا از یک دماسنج تمیز استفاده کنید

سینی های بن ماری را بیش از حد پر نکنید، زیرا دمای غذا ممکن است به زیر 60 درجه سانتیگراد برسد.

خنک کننده غذا

غذای پخته شده نباید بیش از 1 ساعت بیرون بماند تا خنک شود. به محض سرد شدن غذا، آن را در یخچال یا فریزر قرار دهید.

توجه داشته باشید که قسمت های بزرگ غذا اگر به قسمت های کوچکتر تقسیم شود سریعتر خنک می شود.

 

ذوب مواد غذایی منجمد

مطمئن شوید که مواد غذایی منجمد را تا زمانی که در فریزر هستند به صورت جامد منجمد نگه دارید.

اگر از اجاق مایکروویو برای آب کردن غذا استفاده می کنید، آن را بلافاصله پس از یخ زدایی بپزید.

اگر مجبور هستید غذایی را بپزید که هنوز یخ زده است، مطمئن شوید که غذا درست پخته شده و دمای هسته آن به 75 درجه سانتی گراد برسد.

از فریز کردن مجدد غذاهایی که قبلاً منجمد و ذوب شده اند خودداری کنید. انجماد باکتری‌ها را از بین نمی‌برد و باکتری‌های زنده وقتی دوباره ذوب می‌شوند در غذا هستند.

 

سرو غذا و برچسب زدن

مواد غذایی را در ظروف نگهداری تمیز و مناسب نگهداری کنید که به اندازه کافی برای مواد غذایی موجود استحکام داشته باشند. اگر ظروف قابل استفاده مجدد هستند، قبل از استفاده آنها را بشویید و ضدعفونی کنید. از ظروفی که فقط برای یک بار استفاده هستند استفاده مجدد نکنید.

برچسب ها یا برچسب های مواد غذایی می توانند حامل باکتری باشند. برای غذاهای پخته و آماده، از برچسب یا برچسب روی سینی یا ظروف استفاده کنید و نه روی خود غذا. مطمئن شوید که غذاهای پخته یا آماده را با برچسب یا برچسب سوراخ نکنید.

در ادامه بخوانید تا با پنج ویژگی از ویژگی‌های کترینگ‌های موفق آشنا شوید، چه به دنبال استخدام فردی یا بهتر شدن در صنعت باشید.

 

5 ویژگی برتر یک غذاساز موفق

آنها سازماندهی شده اند

سازماندهی خدمات غذایی بخش بزرگی از پذیرایی است. اگر یک کترینگ چیزهایی را در ردیف خود نداشته باشد، ممکن است همه چیز به اشتباه پیش برود. اگر آنها چیزهایی را از قبل برنامه ریزی نکرده باشند، آشکار خواهد شد.

یک کیترینگ باید سازماندهی خود را حفظ کند زیرا:

آماده باشید: آنها باید همه چیز را جمع کنند و برای رفتن به یک رویداد آماده شوند.

ورود: آنها باید جزئیات را با هم داشته باشند تا به موقع برسند.

خدمت: آنها باید همه چیز را برای خدمت مرتب کنند.

بدون سازماندهی، هیچ یک از این موارد نمی توانست به سرعت انجام شود.

هر کترینگ موفق باید توانایی سازماندهی را داشته باشد. در حالی که آنها برای ارائه غذا و خدمات به رویداد مشتری آماده می شوند، به آنها خدمت می کند و همه چیز را در یک راستا نگه می دارد.

آنها به خوبی تحت فشار کار می کنند، وقتی برای صدها نفر غذا درست می کنید، چیزهای زیادی در خطر است. هیچ چیز ترسناک تر از شکم گرسنه نیست، به خصوص وقتی پول در خط است. یک کترینگ عالی باید این ظرفیت را داشته باشد که تحت فشار به خوبی کار کند.

 مقالات پیشنهادی: کافه صبحانه در میدان انقلاب ، کافی شاپ ارزان تهران ، کافه سنتی در انقلاب ، کافی شاپ در میدان انقلاب ، کافه قلیون دار در انقلاب

یک کترینگ موفق ممکن است نیاز داشته باشد که با موارد زیر سازگار شود:

تغییرات منو: ممکن است یک منو در آخرین ثانیه تغییر کند، و یک غذاساز ممکن است نیاز داشته باشد که در مدت زمان محدودی با آن سازگار شود.

تغییرات مکان: همانطور که در بالا ذکر شد، برخی رویدادها ممکن است باعث تغییر مکان شوند. یک کترینگ موفق بدون هیچ مشکلی در این تغییر جا می شود.

سازگاری معمولاً به طور طبیعی در یک فرد ظاهر می شود، اما همچنین مهارتی است که می تواند به مرور زمان تقویت شود. به دنبال سازگاری در یک فرد باشید تا یک غذاساز با کیفیت پیدا کنید و اگر می‌خواهید خودتان یکی شوید، این ویژگی را بپذیرید.

آنها با زمان عالی هستند، یک غذاساز خوب با گذشت زمان خوب است. چندین جنبه از پذیرایی وجود دارد که نیاز به به موقع بودن دارد، بنابراین یک غذاساز باید بتواند ضرب الاجل هایی را که در فرآیند تهیه غذا برای یک رویداد ظاهر می شود، انجام دهد.

این ویژگی همراه با سازمان است. با غذا، زمان بندی همه چیز است. یک کیترینگ موفق می داند که در پایان مراسم چقدر طول می کشد تا تجهیزات را تنظیم کند، پخته و از بین ببرد. غذا برای یک اجتماع حیاتی است. اگر تمایل به دیر رسیدن یا غذا سرد باشد، احتمالاً در این صنعت موفق نخواهند شد.


© مرداد سال 1400 کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت نزد هتل اورین محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و راه اندازی توسط OFOGHIT