پشتیبانی 24 ساعته در واتساپ
Close and go back to page
  • تلفن : 6~66431661 (021) 98+
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گرید ساختمانی با بارگذاری آژاکس

~ ماژول معرفی مقالات آژاکسی با فرمت های پست ~


کافه اورین؛ این روزها کافه ها فضایی شده برای آرامش چندساعتی تا آدمان با دوستاشون یا همکاراشون در اون فضا جمع بشن و لحظاتی را در مورد کار و یا هر موضوع صحب کنند و گپ بزنند.

کافه اورین این خواسته شما را براورده میکند با توجه به اینکه دارای فضایی صمیمی و همچنین برگرفته از فضایی مدرن میباشد.

کافه اورین با سرو انواع نوشیدنی های سرد و گرم و همچنین انواع غذای های ایرانی و فرنگی باعث بهت شدن جلسات دوستی و کاری شما میشود.

در کنار کافه برویم سعی داریم مراحل راه اندازی یک کافه را برسی کنیم.

هزینه های نیروی کار و استفاده از امکانات موجود را برسی میکنیم.

در صورتی که هر سوالی در رابطه با رزرو اتاق یا برگزاری مجالس در هتل آورین یا کافه رستوران آورین دارید با ما در مجموعه هتل آورین تماس بگیرید.

f/کافه اورین

هنگامی که در جستجوی یک مکان مناسب هستید، همیشه هزینه های نیروی کار و مسئله ی استفاده از امکانات موجود را در گوشه ی ذهن خود داشته باشید، بخصوص اگر تحقیقات شما در یک منطقه ی جغرافیایی وسیع باشد برای مثال اگر شما در حال حاضر در تهران یا شیراز زندگی میکنید و در فکر نقل و انتقال به اصفهان هستید به احتمال زیاد با مشاهده نرخهای نیروی کار در شهر جدید دچار بهت زدگی خواهید شد.

منابع متعددی برای بررسی نرخهای نیروی کار وجود دارد. وب سایت سرشماری اینترنتی و دفاتر آمارگیری را حتما بررسی نمائیداظهارات سازمانهای توسعه ی اقتصادی میتواند اطلاعات نظرسنجی و مشاهدات دقیق زیادی در اختیار شما قرار دهد انجمن صنف رستوران داران نیز دارای اطلاعات مشاهده ای زیادی بخصوص در صنعت رستوران داری میباشد.

قابلیت استفاده از نیروی کار در کل میتوان گفت در صنعت رستوران داری با کمبود نیروی کار مواجه هستیم چنانچه شما یک غذاخوری افتتاح مینمائید، لازم است نسبت به نیروهای انسانی توجه خاصی معطوف کنید آیا در آن منطقه مدرسه فنی حرفه ای یا آشپزی وجود دارد تا از میان دانش آموزان آنها بتوانید افراد تحصیل کرده ای که در این زمینه مهارت دارند پیدا کنید. بهترین وسیله برای بررسی نیروهای کاری الگوهای تجاری کشوری میباشد که هر سه ماه یک بار توسط اداره ی آمارگیری کشور منتشر می گردد. در سایتها میتوانید تعداد افراد استخدام شده و معاملات صورت گرفته در یک کشور خاص یا کد پستی منطقه ای آنان را بدست آورید هم چنین میتوانید اظهارات و اطلاعات اقتصادی کشور را که شامل تراکم جمعیت تغییرات تراکمهای جمعیتی بین سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰، نسبت افراد صاحب خانه، تعداد خانواده ها، تعداد افرادی که در هر خانه حضور دارند و خیلی موارد دیگر را باهم مقایسه نمائید.

محل قرار گیری کافه بسیار حائز اهمیت است که دستری به آن اسان باشد مثل کافه اورین که محل قرار گیری آن در نقطه مرکزی شهر میدان انقلاب میباشد که همه جوره قابل دسترسی میباشد.

مکان اجاره ای یا شخصی

ممکن است بیشتر مایل باشید که یک مکان را برای احداث رستورانتان اجاره کنید تا این که کل ملک را خریداری نمائید. معمولاً اجاره کردن یک ساختمان هزینه ی کمتری در بر دارد. هم چنین امکان دارد مزایای مالیاتی مشخصی برای ملکهای اجاره ای وجود داشته باشد. بعلاوه اگر زمانی فرا رسد که نیاز به جابجایی داشته باشید در صورتی که ملک اجاره ای باشد این کار را راحت تر میتوانید انجام دهید ضمن اینکه از فروش محصولات گران قیمت اجتناب خواهید نمود چنانچه تصمیم دارید یک ملک تجاری اجاره کنید، به موارد زیر توجه نمائید.

مقالات پیشنهادی: هتل میدان فردوسی تهران ، هتل های غرب تهران ، هتل های میدان ازادی تهران

مدت زمان اجاره بسیاری از ملکهای تجاری به جای این که یک سال اجاره داده شوند به مدت ۵ تا ۱۰ سال در دست مستأجر میباشند.

کرایه ها و افزایش کرایه ها بررسی کنید که آیا کرایه شامل مواردی مثل بیمه مالیات بر ملک و هزینه های نگهداری هم میشود یا هر کدام از این موارد باید به صورت جداگانه پرداخت شوند.

شما باید در مورد طراحی فضا و نیازهای کافه خود نیز فکر کنید. کافه را به دو قسمت غذاخوری ، سالن کافه و آشپزخانه تقسیم کنید و ببینید که  به چه چیزهایی نیازدارید:

بنا به نظر متخصصین قسمت غذاخوری و سالن کافه بیشترین فضای یک کافه را اشغال میکند یک کافه شامل ،آشپزخانه محلی برای آماده سازی غذا جهت سرو و سپس محلی برای انبار کردن غذا و وسایل کافه میباشد معمولاً محیط ها به این صورت تقسیم بندی میشوند:

۴۰ تا ۶۰ درصد کل فضا برای محیط غذاخوری و کافه میباشد.

تقریباً ۳۰ درصد برای آشپزخانه در نظر گرفته میشود.

حدود ۱۲ درصد برای قسمت تهیه غذا و کارهایی مانند ظرفشویی انتقال زباله ها و مواد بازیافتی میباشد.

انبار و بخش اداری قسمتی از کل فضای موجود و در دسترس میباشند.

مشاوره برای طراحی اگر تصمیم دارید کار خود را از ابتدا شروع کنید ممکن است برای این کار بخواهید از خدمات یک معمار یا مشاور طراح رستوران بهره بگیرید. ولی توجه کنید که استفاده از خدمات چنین افراد حرفه ای ممکن است چندین میلیون هزینه در بر داشته باشد.

کافه اورین تمامی این استاندارد ها را رعایت کرده است.

امروزه راه اندازی یک کافه نسبت به قدیم بسیار دشوارتر است به توجه به هزینه ها و مسائل دیگر.

اما کافه افرین با توجه به این مسائل سعی میکند بهترین خدمات را ارائه دهد.

واقعیت این است که هیچ مکان ۱۰۰ درصد خوب و بدون ایرادی وجود ندارد به احتمال زیاد در این مرحله از تحقیقات نان مجبور به اتخاذ تصمیمات سختی خواهید شد. به مکان مختلف نگاهی بیاندازید. هیچ کدام از آنها مکانهای کاملی ،نیستند پس کاری که شما باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید کدام یک از این فاکتورها برای تضمین موفقیت کافه شما در آینده مهم تر میباشند. اجازه دهید کارمان را با همان مثال کافه که پیشتر هم به آن اشار کرده بودیم ادامه دهیم بیایید فرض کنیم ما به دنبال یک مکان در نزدیکی یک دانشگاه میگردیم و برنامه ریزی مان هم به این ترتیب است که نوشیدنی مثل قهوه و غذا به بیرون بدهیم و خدمات تحویل جلوی درب منزل داشته باشیم. با توجه به شرایط و برنامه های ما، لازم است که محیط دارای امنیت خوبی باشد چرا که راننده های پیک معمولاً پول نقد زیادی همراه خود دارند پارکینگ مناسبی داشته باشد و داشتن یک ورودی خوب بسیار مهم است. از میان سه مکانی که در مثال آورده شده است و با توجه به اطلاعات ثبت شده آدرس خیابان شریعتی مناسب ترین انتخاب برای ما میباشد. از اطلاعات شرح بازدید از مکان که در فصل پیشین راجع به آن توضیح داده شده و بر طبق آن دادههایی جمع آوری گردیده استفاده نمائید. موارد زیر را در نظر بگیرید:

قیمت هر مترمربع را در نقاط مختلف با هم مقایسه کنید میتوانید قیمت هر متر مربع را از طریق بنگاه معاملات ملکی بدست آورید هم چنین میتوانید از اینترنت هم

اطلاعات مفیدی کسب کنید. مکان که مثال ما هستند مثل میدان های شلوغ و پرتردد تهران مثل میدان تجریش یا میدان ونک و غیره

باتوجه به این باید پیش بینی های لازم را مد نظر داشت کافه اورین با اینکه در مرکز شهر و در جای شلوغی واقع شده است برای راحتی میهمانان پارکینگ برای میهمان و مشتریانی که ماشین دارند تهیه کرده است.

مقالات پیشنهادی: کترینگ میدان انقلاب ، رستوران انقلاب تهران ، غذای خوب در غرب تهران

بعد تاسیس باید بریم سراغ برنامه ریزی مالی برای کافه

برنامه ی مدیریت مالی در این قسمت لازم است به صورت واقع بینانه ای بودجه ای که در اختیار دارید را مد نظر قرار دهید مقدار پولی که برای راه اندازی یک کافه نیاز دارید را مشخص نمائید و هزینه های عملکرد روزانه ی خود را نیز به شکل دقیق محاسبه کنید. بودجه به دو بخش تقسیم میشود بودجه ی راه اندازی کار و بودجه ی اجرایی برای برنامه ریزی بودجه ی راه اندازی کار لازم است مواردی را که فقط یک بار برای آنها هزینه میکنید مانند خرید مکان، تجهیزات اصلی، هزینه ی ودیعه پیش پرداخت مخارج حرفه ای قانونی مدارک و جوازهای کسب تجهیزات هزینه ی تهیه ی لیست غذا و بیمه را مورد محاسبه قرار دهید. بودجه ی اجرایی شامل مبلغی میشود که برای اداره و به گردش درآوردن کافه برای مثلاً سه ماه اول یا شش ماه اول نیاز دارید این بودجه باید شامل مواردی از قبیل حق بیمه اجاره افت بها پرداخت وام هزینهی ،غذا تبلیغات ، هزینه قهوه ، نوشیدنی ها ، آگهی ها بازگشایی ،حساب هزینه های لیست حقوقی هزینه های تأسیسات و وسایل رفاهی، مالیات هزینه های تعمیرات و نگهداری است.

برای مثال کافه اورین بودجه ای که در نظر میگیرد برای یک مدت محدود است اما با توجه به نوسانات قیمت متفاوت است.

 یک منبع مناسب برای محاسبه هزینه های اجرایی عبارت است از وب سایت انجمن صنف کافه داران در این صفحه اطلاعات آماری درباره ی سرویس کامل و سرویسهای محدود کافه ارائه گردیده ارقام به صورت درصدی از کل فروش محاسبه شدهاند برای مثال در یک رستوران با تمام خدمات ارائه ای هزینه میهمانان به طور مثال و میانگین کمتر از ۱۰ هزار تومان است میتوان هزینه ها را این گونه از کل فروش پیش بینی نمود؛ ۲۸ درصد غذا ۳۰ درصد حقوقها، ۵ درصد انعام مستخدمین و ۶ درصد هزینه های تملک اموال اطلاعاتی که در این گزارش آورده شده اند بخشی از مقاله ی نظر سنجی از آشپزخانهه ای صنایع کافه داری در سالهای اخیر میباشد این نظرسنجی هر سال برگزار میشود. چنانچه در این نظرسنجی شرکت کنید انجمن صنف کافه داران یک کپی از گزارشهای انجام گرفته را برای شما هم ارسال میکند این اطلاعات شامل مواردی از قبیل هزینه ی،فروش افزایش سود دهی هزینه ی تأسیسات و وسایل رفاهی، میباشد.

ممکن است در این مرحله لازم باشد تا از یک حسابدار کمک بگیرید اطمینان حاصل کردن از شرایط مالی خود یک مرحله ی بسیار جدی برای تضمین دریافت وام میباشد.

شرایط مالی اصلی ترین مؤلفه در قسمت ،مالی برنامه ریزیهای تجاری ترازنامه میباشد که عبارت است از صورت حساب پول در جریان و صورت حساب درآمدها اگر اولین بار است که وارد عرصه تجارت شده اید پس گزارشی از سوابق مالی قبلی در اختیار ندارید تا بتوانید آن را به بانک یا سایر سرمایه گذاران نشان دهید برنامه ریزی تجاری این کار را برای شما انجام میدهد اگر به تازگی وارد عرصه ی شغل رستوران داری شده اید این اظهارات را مبنای پیش بینی مقدار فروش خود قرار دهید این اطلاعات را از شرایط پول نقد در حال گردش خود بدست آورید. چنانچه دارای محل کسب و کار هستید و میخواهید مکان رستوران خود را تغییر دهید و یا قصد دارید در یک محل دیگر شعبه ی جدیدی افتتاح نمائید، گزارشات شرایط مالی پیشین شما مؤلفه ی بسیار مهمی در تحقیقاتتان برای سرمایه گذاریهای جدید میباشد.

وضعیت درآمد این صورت حساب به نام صورت حساب سود و زبان هم شناخته میشود که بر مبنای مبلغ پیش بینی شده برای فروش میباشد. سپس اطلاعاتی درباره ی این که چه مقدار باید هزینه کنید تا کار شما در حال اجرا و در گردش باشد به مبلغ پیش بینی شده اضافه می کنید.

کافه اورین مثال خوبی در این مسئله است و باید توجه داشت که پیش بینی مالی برای درامد و سود و ضرر کافه بسیار مهم است.

البته مکان قرار گیری کافه در قیمت گزاری آن تاثیر دارد در کافه در فضای بالاشهر و جای گران قیمت شهر باشد به مراتب چون هزینه اجاره و هزینه به مراتب بالاتر از پایین و مرکز شهر است.

کافه اورین چون در مرکزی ترین میدان تهران قرار دارد اما توجه به این کافه مدرن حساب میشود دارای قیمت مناسب برای انواع اقشار جامع میباشد.

گرفتن پروانه و جواز کسب و کار

به عنوان یک رستوران دار تازه کار شما نیاز به پروانه و جوازهای کسب متعددی دارید که عبارتند از:

جواز کسب در بسیاری از مواقع از تاجران و کسبه درخواست میکنند که جواز کسب دریافت کنند. در برخی موارد ممکن است که مجبور شوید هزینه ی کمی پرداخت نمائید و در سایر موارد باید درصدی از کل فروش خود را بپردازید.

پروانه ی اداره ی بهداشت لازم است که از بخش اداره ی بهداشت ناحیه ی خود گواهی سلامت آشپزی و فروش غذا دریافت کنید معمولاً قبل از این که اداره ی بهداشت به شما جواز بدهد سعی میکند از سلامت غذایی که تهیه کرده اید مطمئن شود و مادامی که در این صنف مشغول به کار هستید به صورت دوره ای از رستوران تان بازدید به عمل می آورند. بازرسین میخواهند از این مطمئن شوند که شما از قوانین آشپزی پیروی میکنید و تجهیزات لازم برای حفظ سلامت غذاها را در اختیار دارید. ممکن است سخت گیری هایی در مورد سلامت غذا و مقوی بودن ،آن طرز تهیه ی غذا تجهیزات بهداشتی و وسایل گازی پاکیزگی مستخدمین تمیزی سرویس بهداشتی بهداشت و پاکیزگی وسایل ،انباری، اعمال کنند. ضمناً باید هزینه ای جهت دریافت این گواهی نیز پرداخت کنید برای مثال فرض کنید میخواهید کافه اورین را افتتحاح کنید طبق صحبت های بالا با تمامی جواز ها و کارت های بهداشت و سلامت را دریافت نمایید.

مقالات پیشنهادی: غذای خوب در غرب تهران ، کافی شاپ در میدان انقلاب

به غیر از این ها جواز ها،مسائل دیگری هم هست که که در موارد پایین گفته میشود که اخذ آنها هم

واجب است.

جواز اداره ی آتش نشانی ممکن است لازم باشد که از اداره ی آتش نشانی درخواست جواز کنید. با اداره ی آتش نشانی منطقه تان هماهنگ کنید تا مطمئن شوید داشتن چنین جوازی در آن ناحیه ضروری است یا خیر.

اجازه ی نصب تابلو و علامت بسیاری از مناطق بخصوص بخشهای تاریخی محدودیتهایی در نصب تابلو و برخی علامتها دارند. اگر شما در چنین موقعیتی قرار دارید مطمئن باشید که به احتمال زیاد صاحب ملک هم با چنین مشکلی مواجه است.

جوازهای کشوری بعضی مواقع برخی کشورها مانند بعضی از شهرها جوازهای مخصوص به خود دارند اگر در یک منطقه ی شهری ساکن هستید این مسائل را با اداره دولتی هماهنگ نمائید.

جوازهای استانی معمولاً بسیاری از شاغلین سرویسهای غذایی نیازی به چنین جوازی ندارند ولی بهتر است که باز هم این مسئله را مورد بررسی قرار دهید تا بعداً مشکل آفرین نشود بخصوص اگر به تازگی شروع به کار کرده اید و نسبت به قوانین منطقه آشنایی کامل ندارید.

قوانین منطقه بندی اصولاً منطقه ای که در آن ساکن هستید باید پیش از این از لحاظ بازرگانی منطقه بندی شده باشد. اگر قصد دارید یک ساختمان جدید بسازید یا تعمیرات اساسی انجام دهید قبل از هر کاری قوانین منطقه بندی ناحیه را مورد بررسی قرار دهید.

که باتوجه به این مسائل کافه اورین تمامی این موارد را رعایت کرده تا به مشتریان و میهمانان خودشان بهترین خدمات را ارائه دهد.

قبل از افتتاح

معامله انجام شده است تمام جوازهای ضروری را گرفته اید و با کلیدهایی در دست روبروی در رستوران جدید خود ایستاده اید اکنون زمان آن فرا رسیده که تمام ایده هایی که در برنامه ی تجاری خود قید کرده بودید به اجرا درآورید ولی باز هم چند نکته ی مهم وجود دارد:

چند فروشنده استخدام کنید خیلی مهم است که قبل از بازگشایی رستوران چند فروشنده انتخاب کرده باشید باید بدانید که برای کدام محصولات چه فروشندههایی نیاز دارید چه روزی آنها به محل میرسند حقوق درخواستی آنها چه مقدار است چگونه میتوانید یک صندوق حساب راه بیاندازید و برای تنظیم و روبه راه کردن این کارها چقدر زمان نیاز دارید.

 چند کارمند استخدام کنید. اگر فقط تغییر مکان می دهید، کارتان بسیار ساده است زیرا احتمالاً همه ی کامندانتان مایل هستند که همراه شما بیایند. ولی اگر یک رستوران جدید باز میکنید باید چند کارمند پیدا نمائید. پر واضح است که منابع زیادی در روزنامه ی محلی آگهی داده اند. با این حال ممکن است باز هم مایل باشید به مدرسه ی فنی حرفه ای که کلاسهای آشپزی دارند سری بزنید. هم چنین میتوانید در برخی سایتها و انجمن صنف رستوران داران آگهی درج کنید.

لیست غذایی به طور حتم از اولین روز روی لیست غذایی خود کار کرده اید ولی الان لازم است که کاملاً آن را مورد بررسی قرار دهید. ممکن است رستوران جدیدی که خریداری کرده اید امکانات بیشتری برای طبخ برخی غذاهای دیگر داشته باشد. از طرف دیگر احتمال دارد محلی که به آن وارد شدید کوچک تر از چیزی باشد که پیش بینی کرده بودید و لازم باشد تغییراتی در بخشهای لیست غذای خود اعمال نمائید هم چنین باید اصلاحاتی در قیمتها داشته باشید. اکنون از مبلغ اجاره و رهن اطلاع دارید ممکن است به این نتیجه رسیده باشید که باید قیمتهای خود را افزایش دهید تا بتوانید سود کنید اگر در چنین شرایطی قرار دارید عاقلانه تر است که قبل از افتتاح قیمتهای خود را مشخص کنید تا این که بعد از گذشت چند روز چنین کاری انجام دهید این کار فقط باعث سردرگمی مشتری هایتان خواهد شد.

مقالات پیشنهادی:  ،  ، 

تبلیغات اگر میخواهید قبل از افتتاح رستوران بر سر زبانها بیافتد تبلیغات کنید نگاهی به برنامه ی تجاری خود بیاندازید و از آن پیروی نمائید.

دکوراسیون و تجهیزات بنا به نوع تجهیزات و وسایلی که خریداری یا اجاره کرده اید ممکن است لازم باشد دکوراسیون را مورد بازسازی قرار دهید و یا مجبور به خرید تجهیزات جدید شوید زمان بین امضای قرارداد و افتتاح رستوران باید از قبل تنظیم شده باشد. زمانی که روز افتتاح نزدیک میشود تنها خواسته شما این است که همه چیز بدرخشد و مرتب باشد و به طور حتم توقع یک غذای سوخته در اولین روز کارتان را ندارید

به برنامه ریزیها و اهدافی که برای خود تهیه نموده بودید مجدداً نگاهی بیاندازید. در چنین شرایطی افراد نیاز به زمانی برای بازخوانی و اعمال تغییرات ضروری در برنامه ی کارهای اجرایی شان دارند اکنون که مکان مناسب برای احداث رستوران خود را پیدا کرده اید آیا فکر میکنید باید تغییراتی در این مکان بوجود آورید یا خیر؟ هنگامی که رستوران خود را افتتاح نمودید سعی کنید بهترین سطح کیفی را ایجاد و حفظ نمائید در نتیجه میتوانید هر چند وقت یک بار اهداف خودتان را در مورد سرویس دهی غذایی و تجاری، به خودتان یادآوری نمائید.

کافه اورین در مورد این موضاعات از حرفه ای ترین و مختصص ترین افراد استفاده نموده تا این اطمینان خاطر را به مهیمانان و مشتریان خود بدهد که بهترین خدمات در اختیارشان قرار میگیرد.

امیدواریم که تمامی این بحث ها به کمک شما بیاید تا بتوانید یک کافه خوب مثل کافه اورین را افتتحاح و ایده ال خود دست بیابید.


© مرداد سال 1400 کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت نزد هتل اورین محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و راه اندازی توسط OFOGHIT