پشتیبانی 24 ساعته در واتساپ
Close and go back to page
  • تلفن : 6~66431661 (021) 98+
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

اقامتگاه در تهران


اقامتگاه در تهران، ایرانیان باستان در دوران هخامنشی با استقرار در منطقه وسیعی از آسیا و واقع شدن در مسیر مواصلاتی غرب و شرق همچنین نیاز تجار و بازرگانان به جابجایی کالا و مایحتاج به نقاط دوردست موجب آغاز سفرهای گروهی و کاروانی در این مسیر حیاتی گردید.

در صورتی که هر سوالی در رابطه با رزرو اتاق یا برگزاری مجالس در هتل آورین دارید با ما در مجموعه هتل آورین تماس بگیرید.

موقعیت جغرافیایی ایران در مرکز خطوط بزرگ ارتباطی شرق و غرب همچون پلی میان آسیای مرکزی و غربی و حلقه اتصال این دو با آسیای صغیر و اروپا به شمار می آید و قدیمی ترین و مهمترین شاهراه ارتباطی جهان باستان جاده ابریشم از آن عبور می کرد در بخش عمده‌ای از سرزمین ایران به دلیل خشکی نسبی آب و هوا که به سبب فاصله زیاد میان شهرها و آبادی ها بود همین جا به جایی ها لزوم احداث اماکن اقامتی در مسیرهای طولانی سفر را به وجود آورد. ایجاد و احداث اقامتگاه ها را برای استراحت و تهیه و تامین آذوقه مسافران و احشام در بین راه امری ضروری بود زیرا بدون وجود این اماکن سفر و ارتباط بین مناطق مختلف کشور ممکن نبود.

هتل آپارتمان غرب تهران

واژه اقامت و اقامتگاه به تدریج در بسیاری از فرهنگ و زبان ملل گوناگون راه یافت. اول از همه باید گفت که ما در بازار دو نوع اقامتگاه داریم تجاری و مسکونی. در اقامتگاه تجاری میهمان و یا مسافر بیشتر از ۳ و یا ۴ روز اقامت ندارد و امکانات آن بیشتر جنبه تجاری دارد مانند هتل‌ها. در اقامتگاه های مسکونی میهمانان اقامت طولانی‌تری دارند مانند هتل آپارتمان ها. طبقه بندی هتل ها بر مبنای معیار مشخصی نیست. تعاریف مختلفی در این زمینه وجود دارد که بسته به نیروهای بازار، معیارهای قانونی، محل استقرار هتل، کارکرد، نوع مشتریان و در برخی موارد ترجیحات فردی بر طبقه بندی هتل ها دلالت دارد. اما ما در این صنعت یک سری تعریف داریم که بیشتر مورد قبول متخصصان و آگاهان این صنعت می باشد.

تعریف اقامتگاه

اقامتگاه در تهران نوعی مکان مسکونی اجاره‌ای است که معمولاً برای مدت کوتاه به افراد اجاره داده میشود. هتل ها از امکانات اقامتی و گردشگری شهرها به حساب می‌آیند که بیشتر مورد استفاده مسافران و گردشگران قرار می‌گیرند. اقامتگاه در تهران معمولاً مجموعه ای کامل از مکان و سرویس را ارائه می دهد که ممکن است شامل رزرواسیون، تسهیلات برگزاری میهمانی ها، محل های تفریح و سرگرمی، سرویس اتاق، تلویزیون، تسهیلات جهت کامپیوترهای شخصی، اتاق جلسات، لاندری، آرایشگاه ، واکس، ماساژ ، استخر شنا و دیگر فعالیت های تفریحی و حمل و نقل و غیره می باشد.

مقالات پیشنهادی: هتل در تهران ، هتل آپارتمان در تهران

ممکن است در مراکز شهری و حومه اطراف فرودگاه ها و محل های تفریحی باشند اقامت میهمانان ممکن است محدود به یک شب یا برای مدت طولانی تری باشد گاهی ممکن است. اقامتگاه در تهران تخصص ویژه‌ای همچون برگزاری همایش ها داشته باشند. از آنجا که امروزه همایش و کنفرانس های بیشتری نسبت به گذشته برگزار می‌شود مراکز و اقامتگاه در تهران نیز در این زمینه ساخته و تجهیز می شوند یک اقامتگاه در تهران مخصوص گردهمایی ممکن است یک استراحتگاه سنتی باشد که در جهت اجرای برنامه جلسات یا گردهمایی و یا تدارک امکانات مخصوص گردهمایی و کنفرانس تجهیز و آماده می‌شود یک اقامتگاه در تهران مخصوص کنفرانس به طور معمول سرویس اداری و نوشتاری یا منشی گری ارائه می‌دهد و برای میهمانان دسترسی به تجهیزاتی چون ماشین های فکس و فتوکپی یا سرویس کامپیوتری را فراهم می آورد. همایش‌ها به طور معمول برای زمان های خارج از فصل توریستی برنامه‌ریزی می‌شوند یعنی در دوره‌های رکود بازار و درصد اشغال متناوب پایین اقامتگاه در تهران بنابراین موجب طولانی تر شدن فصل کاری اقامتگاه درتهران می‌شود برای بسیاری از استراحتگاه هایی که اقامت دادن گروی آنها برایشان اغلب پیش درآمدی در هر فصل محسوب می‌شود درآمده اضافی حاصل از فروش همایشها را بسیار حائز اهمیت است.

6 چیزی که میهمانان در هتل می خواهند

امکانات هتل : بسته به نوع مهمانان و هدف اقامت آنها، افراد می توانند انتظارات متفاوتی از اقامت در هتل داشته باشند. برخی ممکن است خدمات شخصی‌سازی شده را بخواهند، در حالی که برخی دیگر فرآیند ورود و خروج روان‌تر را ترجیح می‌دهند. مهمانان همچنین ممکن است مکان اقامتگاه را اولویت بندی کنند و هتل های Pasay را برای نیازهای خود ایده آل بیابند. شاید، مهمانان آگاه به محیط زیست به شیوه های پایدار هتل توجه کنند و بدشان نمی آید که برای اطمینان از حمایت از کسب و کاری که به محیط زیست اهمیت می دهد، هزینه اضافی بپردازند.

با توجه به خواسته های مختلف مهمانان شما، گاهی اوقات برآوردن انتظارات همه دشوار است. همچنین اطمینان از بازگشت بازار هدف به هتل شما چالش برانگیزتر می شود. خوشبختانه، راهی وجود دارد که می‌توانید با درک کامل خواسته‌های آن‌ها در هتل و ارائه آن خدمات، نیازهای عمومی مهمانان خود را برآورده کنید.

نظافت هتل : یکی از نگرانی‌های مهم در میان مهمانان هتل، تمیزی است، که آنها می‌خواهند به محض استقبال از هتل تا زمان خروج از هتل، آن را ببینند. هنگامی که بهداشت هتل دچار مشکل می شود، می توانید مطمئن باشید که مهمانان شما در طول اقامت خود شکایت خواهند کرد و در مورد آن به یاد خواهند آورد.

اگر نمی‌خواهید به‌عنوان اقامتگاه‌های کثیف شناخته شوید که همه از آن شکایت دارند، مطمئن شوید که هتل شما تحت خدمات بهداشتی و نظافتی دقیق قرار دارد. هر اینچ از هتل خود را به طور مرتب تمیز کنید. فرش‌ها باید با جاروبرقی تمیز شوند، پنجره‌ها تمیز شوند، حمام‌ها کاملاً ضدعفونی شوند، ملحفه‌ها تعویض شوند و تمام سطوح تمیز شوند.

موقعیت مکانی قابل دسترسی : افرادی که برای تفریح یا کاری سفر می کنند، موقعیت مکانی را یکی از جنبه های مهم انتخاب هتل خود می دانند. آنها اقامتگاه هایی می خواهند که به مراکز حمل و نقل، جاذبه های اصلی و مراکز شهر نزدیک باشد.

امکانات ضروری : هنگامی که مهمانان در هتل ثبت نام می کنند، از امکانات خاصی برای اقامت راحت انتظار دارند. برخی از موارد ضروری عبارتند از: پارکینگ در محل، رختخواب راحت، یخچال کوچک، لوازم بهداشتی رایگان، پریز برق فراوان، و اتصال WIFI قابل اعتماد. اتصال آنلاین خوب، به ویژه، می تواند برای همه مهمانان، به ویژه مسافران تجاری که می خواهند سرعت اینترنت سریع داشته باشند، مفید باشد. آنها همچنین اتاق‌هایی با پریزهای کافی می‌خواهند تا بتوانند به راحتی لپ‌تاپ و سایر دستگاه‌های خود را در حین سفر به برق متصل نگه دارند.

خدمات با کیفیت بالا و شخصی : مهمانان همچنین نحوه برخورد با آنها را در طول اقامت خود به یاد می آورند. به همین دلیل ارائه خدمات عالی به مشتریان برای هر مهمان مهم است. به طور کلی، کارکنان شما باید مؤدب، خوش برخورد، مفید و خوش برخورد باشند. خوشبختانه، آنها می توانند قبل از تعامل با مهمانان هتل، آموزش های اولیه مهمان نوازی را پشت سر بگذارند.

به غیر از خدمات با کیفیت، برخی از مهمانان به دنبال کمی کمک اضافی از هتل ها هستند. این روزها، خدمات شخصی سازی شده بسیار محبوب است، به خصوص در میان هزاره ها. آنها از کارهای شخصی مانند افزودن یک پیام خوشامدگویی ساده در اتاق خود یا دادن هدایایی به مهمانانی که در طول اقامت خود رویدادهای مهمی مانند تولد و سالگرد را جشن می گیرند، لذت می برند.

ارتباط ساده و در عین حال کارآمد : اگر می خواهید مهمانان مدام به هتل شما برگردند، مطمئن شوید که می توانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند. این بدان معنی است که تمام اطلاعات تماس منتشر شده هتل به روز است و کارکنان آماده پاسخگویی سریع هستند. ارتباطات کارآمد نیز باید در طول و بعد از اقامت مهمانان در هتل شما اعمال شود. شما باید به‌موقع به درخواست‌های مهمانان خود پاسخ دهید و به راحتی افراد مناسب را برای کمک به آنها در حل یک مشکل در دست بگیرید. اطمینان حاصل کنید که کارکنان هتل شما با مسلح کردن کارکنان خود به آموزش و فن آوری مناسب برای رسیدگی سریع به امور و حوادث به طور موثر، به شیوه ای رضایت بخش پاسخ می دهند.

آرامش و سکوت : پس از یک روز طولانی سفر/گشت از مناظر/آرامش، مهمانان شما می‌خواهند بتوانند خوابی طولانی و راحت داشته باشند بدون اینکه مزاحمت‌های فضای باز - یا حتی بدتر از آن - عادت‌های پر سر و صدا همسایه‌شان قطع شود. یک اتاق عایق صدا خیلی درخواستی نیست و کیفیت خواب برای همه مهم است.

مقالات پیشنهادی: هتل میدان فردوسی تهران ، هتل های غرب تهران ، هتل های میدان ازادی تهران ،  بهترین هتل تهران از نظر مسافران

نقش هتل ها در صنعت سفر : نقش سنتی هتل ها فراهم کردن سرپناه، تنقلات و غذا برای مسافران در سفری دور از خانه بود. با این حال، با گذشت زمان، هدف سنتی هتل ها به موارد بسیار بیشتری تبدیل شده است. مگر اینکه مسافران بر روی کوچک نگه داشتن هزینه‌ها تا حد امکان تمرکز کنند، نقش هتل نیاز به ارائه عملکردهای بسیار اساسی‌تر از تخت و غذا دارد. اثاثیه، امکانات رفاهی، خدمات و امکانات لوکس روز به روز به یک نیاز اساسی برای مهمانان هتل تبدیل می شود. مردم نه تنها به دنبال یک بازی برای دوری از خانه هستند، بلکه مهمانان نیز به دنبال یک غذای مجلل هستند. - بهتر از چیزی که یک فرد معمولی در خانه تجربه می کند. در نظرسنجی های مشتریان، یکی از ثابت ترین و مهم ترین خواسته ها، تمایل به بهبود تجربه مشتری است.

برآورده کردن انتظارات مهمان یک چیز است، اما فراتر از آنها چیز دیگری است. فراتر رفتن از حد انتظار به مهمانان دلیلی می دهد که هتل شما را بر رقبا ترجیح دهند، که تأثیر مثبتی بر وفاداری و در نهایت افزایش درآمد دارد. به همین دلیل مهم است که بدانیم بیشترین نیازهای مهمان چیست و چگونه می توان این الزامات را در تمام مراحل فرآیند رزرو برآورده کرد.

در این مقاله، نگاهی به پنج مورد از مهمترین انتظارات مهمانان هتل خواهیم داشت و درک بهتری از اینکه چرا برآورده کردن انتظارات مهمان در یک هتل بسیار حیاتی است، خواهیم داشت. به خواندن ادامه دهید تا کلیدی را باز کنید که مشتریانتان دقیقاً همان چیزی را که می‌خواهند بدهید و در نتیجه به میزان رضایت آنها کمک کنید.

چرا برآوردن انتظارات مهمانان در یک هتل مهم است؟ برآورده کردن انتظارات مهمان در یک هتل حداقل چیزی است که برای داشتن یک جریان ثابت رزرو در طول سال لازم است، اما فراتر از انتظارات مهمان راز تبدیل مهمانان به سفیران برند است. هرچه بیشتر بتوانید درک کنید که مهمانان در هر مرحله از سفر خریدار به دنبال چه چیزی هستند، بیشتر می توانید اطمینان حاصل کنید که حداقل خدمات را ارائه می دهید و همچنین فراتر از آن می روید.

به میهمانی که تنها حداقل‌هایی مانند اتاق تمیز، هتل در موقعیت مکانی خوب، تخت و بالش راحت ارائه می‌شود، چیزی که هتل شما را از رقبا متمایز کند، پیشنهاد نمی‌شود و بنابراین احتمال بازگشت وجود ندارد.

از طرف دیگر، اگر خدمات عالی، امکانات رفاهی ویژه، استفاده از فناوری و راحت‌تر کردن سفر مهمان را ارائه دهید، نه تنها به احتمال زیاد مهمانان وفادار می‌شوند، بلکه به احتمال زیاد دوستان خود را معرفی می‌کنند و طرفداران برند می‌شوند. برای امتیازهای جایزه، سعی کنید از طریق شخصی سازی، ارتباط عاطفی با برند خود ایجاد کنید.

پنج انتظار برتر از مهمانان هتل : هر روز، مهمانان بیشتر و بیشتر خواستار می شوند. با دیجیتالی شدن تجربه سفر، مهمانان دائماً تجربیات خود را از طریق رسانه های اجتماعی مقایسه می کنند . به همین دلیل است که تجربه ای که ارائه می کنید نه تنها باید از انتظارات مهمان فراتر رود، بلکه باید دنبال کنندگان آنها را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

پس برای برجسته شدن چه کاری می توانید انجام دهید؟ با اطمینان از رعایت معیارهای خاصی که مهمانان به دنبال آن هستند مانند استفاده از فناوری، خدمات عالی، امکانات رفاهی، شخصی سازی و نسبت قیمت به کیفیت خوب.

  1. استفاده از تکنولوژی : استفاده از فناوری و اتصال با دسترسی به وای فای سریع دو موردی است که مهمانان انتظار آن را دارند. با این حال، نحوه استفاده هتل شما از فناوری هایی مانند کیوسک های سلف سرویس و چک-این آنلاین می تواند به شما کمک کند که متمایز شوید. نه فقط به این دلیل که مهمانان انتظار این خدمات را دارند، بلکه به این دلیل که به مهمانان اجازه می‌دهند تا از انتظارهای طولانی در میز پذیرش خودداری کنند و بدون توجه به ساعتی که می‌رسند، به سرعت عملیات شما را انجام دهند.

زمان انتظار کوتاهتر و ورود آنلاین ارتباط مستقیمی با سطوح رضایت مثبت دارند.

برای برداشتن یک قدم جلوتر، می‌توانید مهمانان خود را با استفاده از واقعیت افزوده غافلگیر کنید تا تجربه‌ای منحصربه‌فرد ارائه دهید که لزوماً در هتل‌های دیگر در دسترس نخواهد بود. این می تواند یک نقشه تعاملی با برترین نقاط توریستی یا طیف وسیعی از فرصت های دیگر باشد که می توانید با فناوری AR آن را باز کنید. به این ترتیب می‌توانید با استفاده از فن‌آوری هتل، الزامات اولیه را برآورده کنید، اما در عین حال یک عنصر شگفت‌انگیز ایجاد کنید.

  1. خدمات عالی : خدمات عالی بدون شک یکی از مهمترین الزاماتی است که باید برآورده شود. در واقع، این احتمالاً مهمترین عامل تصمیم گیری در پشت این است که آیا مشتری تصمیم می گیرد دوباره در هتل شما بماند یا خیر. در حالی که فناوری راه درازی را پیموده است و به طور فرضی می‌تواند جایگزین انسان‌ها در بسیاری از مراحل سفر میهمانان شود، هیچ چیز مانند خدمات مشتری عالی برای متمایز کردن هتل شما از رقبا وجود ندارد.

لبخند دوستانه ای که کارکنان میز پذیرش شما می دهند یا نکات مفید دربان جزییات کوچکی هستند که می توانند اقامت یک مهمان را بی نظیر کنند. به هر حال، سفر تماماً به احساسات و عواطف مربوط می شود و هیچ چیز در تجربه مهمان قدرتمندتر از ارتباط انسانی نیست.

مقالات پیشنهادی: کافی شاپ در میدان انقلاب ، کافه قلیون دار در انقلاب ، کافه های میدان انقلاب برای تولد ، بهترین کافه های تهران

همچنین ممکن است دوست داشته باشید:

اتاق هتل در دسترس چیست و چه چیزی باید داشته باشد؟راه هایی برای افزایش رضایت کارکنان هتل

  1. امکانات رفاهی : بسته به قیمت هتل شما یا تعداد ستاره ها، میزان امکانات رفاهی که مهمانان انتظار دارند متفاوت است. برخی از اصول اولیه عبارتند از صابون حمام، سشوار، سرویس اتاق، و مینی بار، اما لیست امکانات رفاهی هتل بی پایان است.
  2. شخصی سازی : شخصی سازی یکی از الزامات اساسی است که ممکن است نتوانید انگشت خود را روی آن بگذارید، اما بدون شک انتظار می رود. شخصی سازی آینده تجربه هتل است، به همین سادگی است. با شخصی‌سازی، می‌توانید مهمانان را درگیر خود نگه دارید و داستانی را برای آن‌ها ارائه دهید تا به جوامع آنلاین خود بگویند.

هر چه بیشتر بتوانید با مهمانان خود در سطح احساسی ارتباط برقرار کنید، احتمال اینکه آنها به برند شما وفادار شوند و دوستان خود را معرفی کنند بیشتر می شود.

  1. نسبت کیفیت به قیمت خوب : همانطور که گفته می شود، "شما آنچه را که برای آن هزینه می کنید دریافت می کنید" و هیچ چیز برای مهمانان مهمتر از داشتن نسبت کیفیت به قیمت منصفانه نیست. یعنی بسته به تعداد ستاره یا قیمت اتاق هتل شما، شرایط مورد نیاز تغییر می کند. البته هر چه مردم بیشتر بپردازند، انتظار بیشتری خواهند داشت.

با رقابت بیشتر همیشه، مهم است که به مهمانان خود دلیلی برای اقامت در هتل خود بدهید. مطمئن شوید که به آنها ارزش افزوده می دهید تا اقامت در هتل شما را به جای یک آپارتمان یا خانه خصوصی انتخاب کنند. مهم نیست که چه قیمتی دارد، ارزش درک شده باید بالاتر از حد باشد تا مهمانان برگردند.

در این مقاله، ما به بهترین انتظارات مهمانان هتل و اینکه چرا رعایت این الزامات مهم است، نگاه کرده ایم. با انجام این کار، می‌توانید مهمان‌های یک‌باره را به مشتریانی مادام‌العمر تبدیل کنید که قدرتمندترین ابزار بازاریابی هتل شما خواهند بود. نه تنها با برآورده کردن حداقل نیازهای آنها، بلکه پیشی گرفتن از آنها، می توانید مطمئن باشید که میهمانان را مدت ها پس از بررسی آنها درگیر خود نگه می دارید.


© مرداد سال 1400 کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت نزد هتل اورین محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و راه اندازی توسط OFOGHIT