پشتیبانی 24 ساعته در واتساپ
Close and go back to page
  • تلفن : 6~66431661 (021) 98+
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گرید ساختمانی با بارگذاری آژاکس

~ ماژول معرفی مقالات آژاکسی با فرمت های پست ~


رستوران اورین

کسب اطلاعات جدید در مورد وضعیت اتاق میهمانان همیشه مشکلاتی را برای پرسنل میز پذیرش دارد. وقتی که فرایند ورود با تأخیر همراه شود، میهمانان بی حوصله و عصبانی میشوند. پرسنل رستوران اورین که هنوز گزارش آماده شدن اتاق را از خانه داری دریافت نکرده اند چاره ای جز تحمل ندارند و باید با خونسردی، تلاش کنند تا میهمانان و مشتریان را راضی و آرام نگه دارند. فرایند دستیابی به موقعیت اتاق با نرم افزار کامپیوتری به آسانی به دست می اید. پیشخدمت یا  خدمتکار به جای ان که منتظر گزارش اشغال یا آزاد بودن اتاق ها به ناظر سالن باشد، فورا از طریق یک ترمینال کامپیوتری در طبقه مخصوص به مهمانان وارد گزارش‌های مربوط به وضعیت اتاق ها میشود و خانه‌دار مجبور نیست که چندین بار برای گزارش وضعیت اتاق نزد مسئولین پذیرش برود. عملکرد موثر و کارایی این سیستم بستگی به تلاش های مداوم پرسنل خانه داری و رستوران اورین در ارائه گزارش وضعیت اتاق ها دارد.

در صورتی که هر سوالی در رابطه با رزرو اتاق یا برگزاری مجالس در هتل آورین یا کافه رستوران آورین دارید با ما در مجموعه هتل آورین تماس بگیرید.

d/رستوران اورین

وظایف پرسنل برای نظافت اتاق ها نیز به آسانی انجام می‌شود. تجزیه و تحلیل کارها سریع تر می شود و گزارش روزانه خانه دار به سرعت تهیه می شود. موجودی تجهیزات و ملزومات اتاق میهمان فورا در دسترس قرار می‌گیرد. درخواست‌های نگهداری برای اتاق مهمان را میتوان از طریق نرم افزار کامپیوتری به سرعت مبادله کرد.

پرسنل رستوران اورین بخش نگهداری نیز می‌توانند اطلاعات وضعیت اتاق را همواره کنترل کنند تا مشخص گردد که آیا پرسنل خانه داری نسبت به تعمیراتی که باید انجام می شده است، دقت لازم را داشته اند یا خیر. اگر بخش نگهداری بخواهد یک اتاق را به مدت چند روز برای انجام تعمیرات از لیست خارج کند، می‌توان این اطلاعات را از طریق سیستم به بخش خانه داری و پرسنل رستوران اورین بفرست ارسال کند.

مراحل تهیه لیست سفارشات کاری که باید انجام شود با استفاده از نرم افزار کامپیوتری بسیار ساده شده است. سفارش تعمیرات به وسیله اعضای مختلف بخش وارد می شود. کارهای ناتمام را می‌توان برحسب هزینه، اولویت بندی کرد. موجودی تجهیزات و قطعات را می توان تعیین و نگهداری کرد. این الگو را میتوان برای بررسی هزینه های انرژی و حوزه های کاربردی آن مورد استفاده قرار داد. سیستم گرمایشی و تهویه هوای اتاق میهمان را میتوان از میز پذیرش فعال کرد. با استفاده از کلید الکترونیک، کنترل کلیدی افزایش یافته است. میهمان اتاقی را دریافت می‌کند که میهمان قبلی کلید آن را ندارند چون میز پذیرش کد یا رمز کلید را برای هر میهمان تغییر میدهد. کارت های کلید خالی را می توان در میز پذیرش برای هر مهمان جدید رمزگذاری کرد و در زمان خروج به عنوان یادگاری آن را به مهمان داد. نظارت مداوم یکی از ویژگی های الگوی ایمنی نرم افزار کامپیوتر میباشد. سیستم هشدار آتش در اتاق میهمان، بخش های عمومی و بخش های عملیاتی همواره تحت نظارت مداوم قرار دارند. حتی یک سیستم هشداردهنده یا یک سیستم نظارت تلفنی میتواند مهمانان رستوران اورین را در مورد آتش سوزی در هر جای هتل و رستوران اورین آگاه سازد. در این هنگام آسانسور ها به طور خودکار به سالن اصلی یا بخش مشخص شده دیگر برگردانده می‌شوند. هشدار سرقت نیز از طریق این الگو تحت نظارت خواهد بود. حتی سیستم امنیتی یک نرم افزار کامپیوتری برای استفاده از کدهای امنیتی در دیگر الگو ها نیز نظارت دارد.

در این بخش استفاده وسیعی از نرم افزار کامپیوتری می‌شود. بخش بازاریابی و فروش می تواند اطلاعات قبلی مهمانان را از فایل های رزرواسیون و ثبت بازیابی کند. منبع رزرواسیون، نوع تسهیلات درخواست شده و کدپستی واحد تجاری، تنها بخشی از اطلاعاتی است که می‌توان از فایل‌های رزرواسیون به دست آورد. اطلاعات دیگر بازاریابی را میتوان در زمان ثبت مشخص کرد تا اطلاعات مربوط به رسانه‌های تبلیغاتی برای بازارهای هدف را در اختیار بخش بازاریابی و فروش قرار داد. کاربرد دیگر نرم افزار کامپیوتری به وسیله بخش بازاریابی و فروش، آماده ساختن نامه های پست مستقیم است. نامه های شخصی و برچسب های پستی تبلیغاتی و سرویس خاص را می توان تهیه کرد. کاربرگ های هفتگی را میتوان با ارزیابی کاربرگ های شخصی مختلف تهیه نمود. اطلاعات در مورد مشتریان را می‌توان بر اساس نیاز، ذخیره و روزآمد کرد. کاربرگ و قراردادها را می توان تهیه کرده و خبرنامه‌های ماهانه را از طریق برنامه پردازش تهیه نمود.

مقالات پیشنهادی: رستوران های خوب تهران ، رستوران بوفه در تهران ، رستوران سلف سرویس در تهران

نگهداری فایل های مربوط به کارکنان معمولا با استفاده از نرم افزار کامپیوتری افزایش می یابد. اطلاعات مربوط به مقوله شغلی، داده‌های مربوط به استخدام، ثبت دوره های آموزشی، جدیدترین داده‌های مربوط به ارزشیابی، ارتقاء شغلی، افزایش حقوق، کسورات حقوق و دستمزد و موارد مشابه به مدیران در ایجاد بخش منابع انسانی با کارکرد خوب کمک می‌کند. میزان پرونده های کاغذی مورد نیاز در حسابداری رستوران اورین کارکنان را می توان به حداقل رساند و تجزیه و تحلیل های شغلی را به راحتی اجرا کرد.

 ویژگی پست الکترونیک،که اغلب به آن ایمیل گفته میشود، در توزیع اطلاعات جاری در مورد سیاست ها و روندهای کاری به پرسنل بسیار مفید است. کدهای ایمنی برای حفظ اسرار صادر می‌شوند. پرسنل رستوران اورین قادر به کنترل ایمیل خود با نرم‌افزار می باشند. در یک شرکت بزرگ با دارایی ها یا فرانشیز های زیاد، ارتباط بین مجموعه های کاری امکان پذیر می شود. در یک هتل و رستوران با بخش های عملیاتی و روسای متعدد، این ویژگی یک امتیاز بزرگ برای ادامه فرایند ارتباطی می باشد.

نرم افزار توسط برنامه نویسی تحت سیستم عامل ویندوز طراحی و تولید شده و قابلیت نصب بر روی سیستم عامل های ویندوز که زبان فارسی را پشتیبانی می نمایند را دارد. از جمله قابلیت های این نرم افزار می توان به موارد زیر اشاره کرد که قابلیت اجرا در شبکه، قابل اتصال به دستگاه سانترال یا مرکز تلفن و تفکیک تلفن های میهمانان و درج آن ها در صورت حساب ایشان، امکان باز کردن و بستن تلفن اتاق در هنگام ورود و یا خروج میهمان در سانترال های پاناسونیک با استفاده از نرم افزار و سخت افزار کنترل داخلی طراحی شده بدین منظور توسط این مرکز، بالاترین کنترل و ردیابی اشتباهات عمدی و سهوی کاربران، قابلیت ارسال فایل اماکن، امکان سرویس دهیبه مهمانان رستوران اورین از طریق کافی شاپ، امکان سرویس دهی به میهمان از طریق رستوران اورین، امکان ثبت کلیه هزینه های صورت گرفته در هتل و رستوران اورین و انجام عملیات حسابداری بر روی آن، امکان پذیرش و تسویه حساب میهمانان به صورت گروهی، پیشنهاد اتاق های دیگر در صورتی که اتاق مورد پذیرش اشغال باشد، ثبت فرم های رزرو شده در فرم‌های پذیرش، قابلیت تغییر قیمت اتاق و تخت اضافه در هنگام ثبت فرم پذیرش با مجوز و مدیر سیستم، ثبت تعداد همراهانی که بابت حضور ایشان مبلغ جداگانه شارژ میشود، قابلیت اصلاح فرم پذیرش مثل تاریخ خروج، قیمت شارژ اتاق، تعداد همراه، مبلغ پیش پرداخت، کنسل کردن فرم ثبت شده و مشاهده فرم های کنسل شده، مشخص شدن اتاق هایی که به نظافت احتیاج به صورت گرافیکی، انتقال مهمان به دفعات نامحدود به اتاق های مختلف، قابلیت پرداخت و دریافت از مهمان، دریافت صورت حساب مهمان با سریع ترین روش ها و مشخص کردن شارژینگ تلفن در صورت حساب، امکان انتقال تمام یا قسمتی از حساب اتاق ها به اتاق دیگر، امکان انتقال تمامی یا قسمتی از حساب اتاق ها به اشخاص، امکان تسویه گروهی اتاق ها، قابلیت تعریف اشخاص و پرسنل، ثبت پرداخت ها و دریافت ها به اشخاص پرداخت حقوق پرسنل، امکان ارائه سرویس کافی شاپ و رستوران اورین به اشخاص و درج در حساب ایشان، ثبت ورود و خروج کالاها، ثبت نامحدود هزینه ها و پرداخت از صندوق و تعریف قیمت اتاق ها و نوع اتاق ها که کاملا آزاد می باشد و توسط مدیر سیستم برنامه ریزی میشود.

گزارش لحظه‌ای موجودی و گردش کار صندوق، گزارش تلفن اتاق ها به تفکیک یا گروهی، گزارش تلفن داخلی های پذیرش، گزارش هزینه‌ها براساس سرفصل هزینه ها یا هزینه های جاری، گزارش گردش حساب بدهکاری یا بستانکاری اشخاص، گزارش شهرداری با قابلیت تغییر قیمت اتاق ها و درصد شهرداری در هر بازه زمانی دلخواه ، گزارش مالی اتاق‌ها، گزارش تعداد میهمانان روزانه و گزارش وضعیت اتاق ها، گزارش ورود و خروج سرویس که قابلیت کنترل ورود و خروج تمام یا قسمتی از سرویس ها را به کاربر می دهد، گزارش پرداخت و دریافت کلی، گزارش پرداخت و دریافت جزئی، گزارش فروش کافی شاپ و رستوران اورین، امکان ثبت هزینه ها، امکانات قابل دسترسی مدیریت، قابلیت نسخه برداری از اطلاعات و بازگردانی اطلاعات، قابلیت تغییر تاریخ سیستم.

مقالات پیشنهادی:  کترینگ میدان انقلاب ، رستوران انقلاب تهران ، غذای خوب در غرب تهران

معمولاً به سیستم رزرو بیش از ظرفیت، با دیده تردید نگریسته می‌شود و به عنوان مدیران آینده هتل ها و رستوران اورین قطعا با شیوه دشوار ایجاد سیاستی در مورد رزرو بیش از اندازه مواجه خواهید شد که باید به این نکته توجه نمایید. مسئولیت اجرای این شیوه بر عهده مدیر فرانت آفیس است. مراجع رسیدگی به شکایات میهمانان رستوران اورین در کشورهای پیشرفته در امر گردشگری توافق دارند که رزرو بیش از حد برای غلبه بر مشکلات ناشی از عدم مراجعه مهمانان و مشتریان و لغو رزرو های دیرهنگام دارای مزیت‌های زیادی است. آن ها پذیرفته اند که رزرو بیش از حد توسط هتل و رستوران اورین یک کار عادی و قابل توجیه برای جبران زیان های ناشی از عدم مراجعه مشتریان و مهمانان است. هتل داران و رستوران داران و مدیران فرانت آفیسی که کار رزرو بیش از حد را انجام می دهند، این کار را برای دستیابی به اهداف مالی سازمان ضروری میباشد و هیچ عمدی جهت ایجاد مشکل و نارضایتی مسافران عزیز وجود نخواهد بود. آمارها حاکی از آن است که میزان عدم مراجعه میهمانان رزرو کرده بین ۵ تا ۱۵ درصد در بسیاری از رستوران ها و هتل ها است که اگر به فکر مسافر و مشتری جایگزین برای آن ها نباشیم با ضرر هنگفتی در یک دوره مالی روبرو خواهیم شد.

 این زیان مالی می تواند مشکلات فراوانی را برای یک هتل یا رستوران اورین ایجاد کند. در هتل یا رستورانی که معمولاً دارای صد رزرو تایید شده است و یک نرخ عدم مراجعه ۵ درصدی را تجربه می‌کند، در هر شب ۵ اتاق و میز فروش نرفته باقی می ماند، با نرخ میانگین هر اتاق و میز۵۰ هزار تومان، این ۵ اتاق می تواند برای هتل یا رستوران ۲۵۰ هزار تومان درآمد ایجاد کند که در یک دوره یک ساله مبلغی بالغ بر 91250000 تومان خواهد شد. چنین درآمد از دست رفته ای، هتل داران و رستوران داران را مجبور میکند تا سیاست رزرو بیش از حد را برای مدیریت موارد عدم مراجعه میهمانان و مشتریان در پیش گیرند. افرادی که رزرو آن ها تایید شده است، افرادی که دارای رزرو تضمین شده می باشند، افرادی که بیش از مدت اعلام شده می مانند، کسانی که کمتر از مدت اعلام شده می مانند و مهمانان و مشتریان سرزده همه از موارد روزمره هتل ها و رستوران اورین هستند.

رزرو های تایید شده، یک بخش مهم در امور فرانت آفیس و صندوقدار رستوران اورین است و تا یک دوره زمانی مشخص اعتبار دارد و پس از آن، هتل و رستوران اورین تعهدی برای نگهداری جا ندارد. مدیر فرانت آفیس و صندوقدار باید فهرست ثبتی دقیقی از عدم مراجعه میهمانان و مشتریان داشته باشد. مسافران و مشتریان مختلف با رزرو های تایید شده، شرکتی، گروهی یا تفریحی دارای نرخ های عدم مراجعه مختلفی هستند. برای نمونه رزرو های تایید شده شرکتی امکان دارد با نرخ عدم مراجعه یک درصد باشد. مسافران گروهی ممکن است دارای نرخ عدم مراجعه نیم درصد و مسافران تفریحی، نرخ عدم مراجعه ۱۰ درصد داشته باشند. بررسی کامل هر یک از مقوله ها، روشی بسیار مناسب جهت به حداقل رساندن نرخ عدم مراجعه خواهد بود. رزرو های تضمین شده معمولا با نوسان کمتری روبرو هستند چون میهمان برای نگهداری رزرو خود، کارت اعتباری ارائه می‌دهد. آمار ها نشان می دهند نرخ عدم مراجعه برای رزرو های تضمین شده در مقایسه با رزرو های تایید شده، تنها ۲۰ درصد است. مدیر فرانت افیس و صندوقدار رستوران اورین باید برای برنامه‌ریزی مناسب تر، عدم مراجعات را کاملا بررسی کند. میهمانان و مشتریانی که معمولاً بیش از برنامه اعلام شده اقامت می‌کنند، میهمانان ثبت شده ای هستند که می‌خواهند زمان اقامت خود را از زمان اعلام شده در رزرو افزایش دهند. آمارهای موجود مسافران و مشتریان شرکتی، گروهی یا تفریحی را که نرخ اقامتی افزون از میزان رزرو داشته اند را بیش از سایر مسافرین نشان می‌دهد. به عنوان مثال یک کنفرانس گروهی که از دوشنبه تا پنجشنبه برنامه‌ریزی شده است، ممکن است برای بازدید شرکت کنندگان از اماکن دیدنی، تا روز شنبه ادامه یابد. گروه میهمانان و مشتریانی که کمتر از میزان رزرو شده اقامت می کنند، میهمانانی هستند که به موقع وارد می شوند اما تصمیم میگیرند قبل از تاریخ اعلام شده است از قبل، هتل را ترک کنند. مدیر فرانت آفیس باید از کلیه فعالیت ها در منطقه فعالیت خود آگاه باشند.

مقالات پیشنهادی: هتل میدان فردوسی تهران ، بهترین رستوران های غرب تهران ، رستوران عالی میدان انقلاب

ایام پرترافیک توریستی، رویدادهای ویژه گردشگری، همایش ها و نمایشگاه ها و موارد مشابه دیگر، تعداد میهمانان ورودی به منطقه را افزایش می‌دهد. آگاهی از چنین احتمالاتی به مدیر فرانت آفیس کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای این گونه موارد داشته باشد. اگر مدیر فرانت آفیس و مدیر رستوران اورین روابط خوبی با مدیران هم رده خود در هتل های مجاور داشته باشد و میهمانان خود را به هنگام تکمیل بودن ظرفیت به هتل ها و رستوران های دیگر ارجاع می‌دهد، موفقیت مطلوبی در بازاریابی پیدا می‌کند و مهمانان و مشتریان سرزده هتل و رستوران اورین را افزایش میدهد. پیش بینی فروش اتاق و میز، مرحله بعدی پس از جمع آوری داده ها از فرایند رزرو میباشد. این مرحله شامل بررسی تاثیرات رزرو بر روی صورت حساب سود و زیان، برنامه ریزی نیروی کار و استفاده از تسهیلات است. علاوه بر ارائه یک روش بسیار عملی برای تهیه پیش بینی اتاق و میز، این بخش نشان می دهد چگونه می توان از پیش بینی اتاق و میز به عنوان ابزار ارتباط با بخش های دیگر استفاده کرد. یکی از اهداف پیش‌بینی اتاق و میز، بررسی صورت حساب سود و زیان است. این شیوه به مدیران هتل و رستوران اورین اجازه می‌دهد تا درآمد پیش بینی شده و هزینه های مرتبط برای یک دوره زمانی مشخص را تعیین کنند. مدیر فرانت آفیس و صندوقداری که تخمین زده است مجموع اشغال اتاق ها، صد اتاق با میانگین نرخ اتاق و میز 75000 تومان برای یک دوره ۷ روزه باشد درآمد 52500000 تومان پس از فروش اتاق ها و میز را می تواند پیش بینی کند. سیاست های کنترل بودجه به مدیر فرانت آفیس و صندوقدار رستوران اجازه می‌دهد تا بخشی از درآمد را برای نیروی کار فرانت آفیس و صندوقدار اختصاص دهد. این فرایند پیش بینی فروش و هزینه های مرتبط، برای مدیریت کارآمد فرانت آفیس و صندوقدار رستوران اورین بسیار مهم است. تنها بخش فرانت آفیس به پیش بینی مناسب اتاق ها و میز وابسته نیست، بلکه بخش های غذا و نوشیدنی، خانه داری و تعمیر و نگهداری هم برای برنامه ریزی نیروی کار، استفاده از تسهیلات، اصلاح برنامه ریزی یا نوسازی تسهیلات، سفارش ملزومات و موارد مشابه نیازمند این پیش بینی ها هستند. به عنوان مثال اگر پیش بینی شود که هتل و رستوران اورین تکمیل است و هیچ گونه ضیافت صبحانه برنامه‌ریزی شده ای وجود ندارد، باید پرسنل خدمت کار اضافه بر نیاز به سالن غذاخوری اعزام شوند. حتی با مرخصی کارکنان بخش خانه داری در طی دوره‌های خاصی که انتظار می‌رود ظرفیت هتل و رستوران اورین تکمیل باشد، موافقت نمیشود. بخش نگهداری ممکن است تعمیرات عمده در اتاق و میز مهمانان و مشتریان را به زمانی که انتظار نمی‌رود هتل و رستوران شلوغ باشد، موکول کند. پیش بینی اتاق ها و میز معمولا برای یک دوره ده تا چهارده روزه منظور می‌شود.

تعداد رزرو های تایید شده و تضمین شده، فهرست می شوند. با استفاده از اطلاعات به دست آمده از فرمول مدیریت اسکان، مدیر فرانت افیس و صندوقدار رستوران اورین می‌تواند به پیش بینی بهتری درباره اتاق هایی که در طی دوره زمانی خاصی فروخته خواهند شد، دست یابد. مدیر فرانت افیس و صندوقدار می‌تواند با بررسی الگوی رزرو نرم افزار کامپیوتری که میهمانان و مشتریان شرکتی و شخصی را که برای یک دوره زمانی خاص رزرو دارند، فهرست می‌کند و داده‌ها برای این فرمول را به دست می‌آورد. هتل و رستورانی که از روش پردازش رزرو سنتی استفاده می کند مجبور است برای کسب اطلاعات مشابه، فایل رزرو غیر رسمی را بررسی کند. مدیر فرانت آفیس همچنین باید تعداد میهمانان سرزده ای را که وارد میشوند، پیش بینی کند. اگر مدیر فرانت آفیس فعالیت توریستی در منطقه و دیگر رویدادهای ویژه ای را که به صورت محلی اتفاق می‌افتند، کنترل کند، تخمین میهمانان صحیح تر خواهد بود. این اطلاعات در یک چارت جمع‌آوری شده و به بخش‌های مختلفی که برای پیش‌بینی فروش و نیروی کار به آن وابسته اند، ارسال میشوند. کنترل کننده برای تخمین گردش نقدینگی به این پیش بینی نیاز خواهد داشت. بخش های خانه داری و غذا و نوشیدنی هم برای برنامه‌ریزی جهت به کارگیری پرسنل مورد نیاز برای خدمت رسانی به مهمانان و مشتریان، به پیش بینی اتاق نیاز دارند. بخش بازاریابی و فروش نیز، برای آگاهی اطلاع از حضور مسافران گروهی که در هتل و رستوران اورین خواهند بود، به یک کپی از این پیش بینی نیاز دارد. آن ها با توجه ویژه به گروه که یک تکنیک عالی برای جذب ایشان و اعمال رزروهای آتی توسط همان گروه است، وظایف بازاریابی خود را انجام می دهند. در چنین شرایطی بخش نگهداری مایل است تعداد اتاق هایی که برای نگهداری پیشگیرانه، نظافت سالانه و یا تغییر مدل، خارج از سرویس خواهند بود را بداند. همچنین بخش امنیتی هم مایل است از سطح فعالیت های پیش بینی شده برای هتل و رستوران اورین مطلع شود. پارکینگ میخواهد مطلع گردد آیا می‌تواند فضای پارک کافی برای میهمانان پیش بینی شده فراهم آورد یا خیر؟ این ها فقط اندکی از کاربردهای پیش‌بینی اتاق است. مدیر فرانت آفیس و صندوقدار رستوران اورین میخواهد درآمد ایجاد شده توسط پیش‌بینی اتاق و میز را تعیین کند. برای انجام این کار ممکن است نرخ میانگین اتاق و میز یا نرخ اتاق ویژه برای یک گروه به کار گرفته شود. این اطلاعات برای کنترل کننده، مدیرعامل و مالک هتل و رستوران اورین، که از این اطلاعات در مدیریت مالی استفاده می کنند، بسیار مهم است. همچنین می توان از این سیستم برای تهیه پیش بینی های مالی فصلی یا سالانه استفاده کرد.

مقالات پیشنهادی: رستوران منتخب میدان انقلاب ، رستوران میدان انقلاب ، رستوران برگزیده میدان انقلاب


© مرداد سال 1400 کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت نزد هتل اورین محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و راه اندازی توسط OFOGHIT