پشتیبانی 24 ساعته در واتساپ
Close and go back to page
  • تلفن : 6~66431661 (021) 98+
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

گرید ساختمانی با بارگذاری آژاکس

~ ماژول معرفی مقالات آژاکسی با فرمت های پست ~


هتل با متل چه تفاوتی دارد ؟ ؛ تاریخچه ساخت هتل‌ها به سال‌های خیلی دور باز می‌گردد، درحالی‌که متل‌ها با توسعه سفرهای جاده‌ای در اوایل دهه ۱۹۰۰ شکل گرفتند. متل‌ها بیشتر برای اقامت رانندگان بین‌راهی به وجود آمده بودند، ازاین‌رو نام‌گذاری این مراکز اقامتی نیز بر همین اساس صورت گرفته است.

متل (Mo-tel) مخفف دو کلمه Motorist به معنای راننده و هتل (Hotel) است. اگرچه امروزه تفاوت‌های بارز هتل و متل، به‌ویژه با زنجیره‌ای شدن متل‌ها در حال کمرنگ شدن است، اما هنوز هم هتل و متل، هریک مشخصه‌های خاص خود را دارند.

در صورتی که هر سوالی در رابطه با رزرو اتاق یا برگزاری مجالس در هتل آورین دارید با ما در مجموعه هتل آورین تماس بگیرید.

طراحی

هتل‌ها می‌توانند یک طبقه، چندطبقه یا در طرح‌های مختلف دیگری بنا شوند. فصل مشترک تمامی هتل‌ها، اتاق‌هایی است که ورودی آن‌ها داخل ساختمان قرار گرفته و کل ساختمان نیز یک یا چند ورودی بیشتر ندارد. متل‌ها اما بیشتر یک طبقه یا نهایتا دو طبقه هستند. ورودی اتاق‌های متل معمولا رو به بیرون ساختمان است تا اقامت‌کنندگان به‌راحتی به اتومبیل‌هایشان دسترسی داشته باشند. متل‌ها معمولا فاقد راهرو بوده و پیاده‌رویی خارج از ساختمان دارند.

هزاران هتل و همچنین متل وجود دارد و هدف هر دوی آنها تنها فراهم کردن اتاقی برای فردی است که می خواهد در یکی از آنها اقامت کند ، با این حال ، هر چیز کوچک در مورد هر دوی آنها متفاوت است . علاوه بر این ، از آنجایی که افراد زیادی برای اقامت در آنها وجود دارند ، هم هتل ها و هم متل ها مشاغل موفقی هستند .

هتل چیست؟ هتل نوعی محل اقامت است که به بازدیدکنندگان مکانی برای اقامت می دهد. آنها اغلب امکانات رفاهی زیادی دارند ، از جمله گزینه های غذاخوری در محل ، مراکز تناسب اندام ، و استخرهای شنا . همچنین هتل ها اغلب دارای انتخاب گسترده تری از دسته بندی اتاق ها مانند سوئیت ها و اتاق های اجرایی و تعداد اتاق های بیشتری هستند . علاوه بر این ، آنها ممکن است یک میز پذیرش 24 ساعته و خدمات دربان داشته باشند . هتل ها اغلب در مناطق پرجمعیت ، نزدیک به جاذبه های گردشگری یا در بخش های تجاری یافت می شوند . آنها خدمات و امکانات بهتری نسبت به متل ها ارائه می دهند و اغلب گران تر هستند.

متل چیست؟ متل نوعی اقامتگاه است که به مهمانانی که مکرراً در حال عبور و مرور یا در جاده هستند اتاق ارائه می دهد . در مقایسه با هتل ها ، اغلب غیررسمی تر ، ارزان تر و کوچکتر هستند . متل ها اغلب فقط امکانات اولیه مانند اتاق های استاندارد و مکان های مشترک را ارائه می دهند. آنها اغلب دسترسی راحت به بزرگراه ها دارند و دسترسی "درایو" دارند که به مهمانان اجازه می دهد مستقیماً از پارکینگ وارد اتاق های خود شوند . ممکن است یک رستوران یا ماشین فروش نوشیدنی در محل در متل ها موجود باشد . آنها اغلب یک میز پذیرش با ساعات کار محدود دارند . در حالی که هم هتل ها و هم متل ها مسکن برای مسافران فراهم می کنند ، تفاوت های قابل توجهی بین این دو وجود دارد .

مقالات پیشنهادی: هتل میدان فردوسی تهران ، هتل های غرب تهران ، هتل های میدان ازادی تهران

تفاوت بین هتل و متل

اگر در مورد تفاوت بین متل و هتل صحبت کنیم ، لیست بلندبالایی وجود خواهد داشت ، با این حال ، تفاوت های قابل توجهی وجود دارد . این دو نوع اقامتگاه هدف اصلی یکسانی دارند - فراهم کردن مکانی برای مسافران - اما ویژگی‌های زیادی وجود دارد که تفاوت بزرگی در بحث متل و هتل ایجاد می‌کند . هتل ‌ها با اندازه بزرگ (اغلب چندین طبقه) و امکانات متصل مانند رستوران‌ها ، اتاق‌ های کنفرانس و امکانات تجاری ، سالن‌های ورزشی ، استخرها ، و حتی فروشگاه‌ ها تعریف می‌شوند . اینها اغلب برای عموم مردم و همچنین مهمانان باز است .

مهمانان هتل تمایل دارند چندین شب ( یا گاهی حتی ماه ها ) اقامت کنند . برای برآوردن نیازهای آنها ، هتل ها تعداد زیادی پرسنل ، از جمله دربان ، باربر ، نظافتچی ، سرآشپز استخدام می کند  به طور کلی، هتل ها مجلل تر و جادارتر از متل ها هستند . آنها اغلب دارای امکانات رفاهی زیادی مانند رستوران ها ، مراکز ورزشی، و استخرهای شنا هستند. همچنین هتل ها اغلب دارای انتخاب گسترده تری از دسته بندی اتاق ها مانند سوئیت ها و اتاق های اجرایی و تعداد اتاق های بیشتری هستند . علاوه بر این ، آنها ممکن است یک میز پذیرش 24 ساعته و خدمات دربان داشته باشند . هتل ها اغلب در مناطق پر جمعیت ، نزدیک به جاذبه های گردشگری یا در بخش های تجاری یافت می شوند .

از سوی دیگر ، متل ها اغلب مقرون به صرفه تر و جمع و جورتر از هتل ها هستند . آنها به کاربران جاده مانند کامیون داران و مسافران جاده ای پاسخ می دهند و اغلب فضای آرام تری را ارائه می دهند . متل ها اغلب فقط اتاق های استاندارد با امکانات کمی ارائه می دهند و معمولاً اتاق های کوچکتری دارند . علاوه بر این ، آنها می توانند یک رستوران در محل یا دستگاه های فروش غذا و نوشیدنی داشته باشند . اکثر متل ها نزدیک به بزرگراه ها هستند و با ماشین قابل دسترسی هستند .

متل ها کوچکتر هستند و برای سفرهای سریع طراحی شده اند - یک تا دو طبقه و یک تا دو شب را در نظر بگیرید . امکانات معمولاً ابتدایی ‌تر هستند و احتمالاً می‌توانید درست بیرون درب اتاق خود پارک کنید . ممکن است یک استخر وجود داشته باشد با این حال ، فقدان کارکنان اضافی و امکانات رفاهی ، متل ها را به گزینه ای بسیار مقرون به صرفه تر از هتل ها تبدیل می کند . و در یک سفر جاده ای یا طولانی ، یک متل می تواند دقیقا همان چیزی باشد که شما نیاز دارید .

یکی از تمایز های مهم بین هتل ها و متل ها نحوه سازماندهی سازه ها است . هتل ها اغلب سازه های چند طبقه هستند و مهمانان می توانند از طریق پله ها یا آسانسور به اتاق های خود دسترسی داشته باشند . از طرف دیگر متل ها عمدتاً سازه های یک طبقه با اتاق هایی هستند که از پارکینگ قابل دسترسی هستند . این باعث می‌شود متل‌ ها برای رانندگی مسافرانی که باید ماشین‌ هایشان را نزدیک اتاقشان پارک کنند راحت ‌تر شوند .

تفاوت هتل ها ، متل ها و مسافرخانه ها در این است که هتل ها بزرگتر از متل ها هستند و همچنین مسافرخانه هایی با اتاق ها و متل های بزرگتر از مسافرخانه ها بزرگتر هستند . هتل امکانات اضافی بسیاری را ارائه می‌کند و متل‌ها امکانات اولیه را ارائه می‌دهند ، اما مسافرخانه‌ها هیچ امکانات رفاهی ارائه نمی‌دهند . علاوه بر این ، اتاق های هتل برای یک روز اجاره داده می شود ، اما متل ها و مسافرخانه ها برای ساعت ها اجاره داده می شوند . هتل‌ ها ، متل‌ ها و مسافرخانه‌ ها سه مؤسسه مختلف هستند که به انواع مختلف مردم پاسخ می‌دهند . با این حال ، متل ها و مسافر خانه ها می توانند از بسیاری جهات شبیه یکدیگر باشند .

مسافرخانه ‌هایی مانند متل نیز خدمات اقامتی کوتاه‌ مدت را به مردم ، عمدتاً مسافران ، ارائه می‌دهند و خدمات محدودی برای غذا و نوشیدنی ارائه می‌دهند . قیمت آن‌ها هم از هتل‌ ها و هم متل ‌ها کمتر است ، زیرا طبیعتی غیر لوکس دارند . در درجه اول ، مسافرخانه ها را می توان در هر نقطه ای از کشور یافت ، اما بیشتر در امتداد بزرگراه ها .

درجه خدمات ارائه شده نیز هتل ها را از متل ها متمایز می کند. به طور کلی ، هتل ها نسبت به متل ها، امکانات رفاهی و درجه خدمات بالاتری را ارائه می دهند. آنها اغلب خدمات دربانی را برای کمک به بازدیدکنندگان در رزرو شام ، خرید بلیط و سایر ملزومات ارائه می دهند . آنها همچنین ممکن است شامل یک میز جلو باشند که در تمام ساعات شبانه روز برای کسانی که به کمک نیاز دارند باز است . از سوی دیگر ، متل ها ممکن است فقط برای چند ساعت معینی یک میز جلو باز داشته باشند .

قیمت هتل ها معمولاً از متل ها بیشتر است . این به این دلیل است که هتل‌ها اتاق‌های بزرگ‌تری دارند ، امکانات بیشتری دارند و خدمات بهتری ارائه می‌دهند . با این حال ، قیمت یک اتاق هتل ممکن است به طور قابل توجهی بر اساس موقعیت مکانی ، فصل و نوع اقامت متفاوت باشد ، هتل‌ ها معمولاً ارزان‌تر از هتل ‌ها هستند ، اما هزینه نیز می‌تواند بسته به مکان و زمان سال متفاوت باشد .

k/هتل با متل چه تفاوتی دارد ؟

تفاوت های کلیدی بین هتل ها و متل ها شامل موارد زیر است.

اندازه و لوکس : هتل ها اغلب دارای اقامتگاه های بزرگتر و مجلل تر از متل ها و همچنین طیف وسیع تری از امکانات و انواع اتاق ها هستند.

مکان : هتل ها اغلب در مناطق پرجمعیت ، نزدیک به جاذبه های گردشگری یا در بخش های تجاری یافت می شوند. از طرف دیگر ، متل ها اغلب در امتداد بزرگراه ها یافت می شوند و دسترسی به آنها با اتومبیل آسان است .

چیدمان : هتل ها اغلب سازه های چند طبقه هستند و مهمانان می توانند از طریق پله ها یا آسانسور به اتاق های خود دسترسی داشته باشند. از طرف دیگر متل ها عمدتاً سازه های یک طبقه با اتاق هایی هستند که از پارکینگ قابل دسترسی هستند.

خدمات و امکانات رفاهی  : هتل ‌ها اغلب خدمات با کیفیت بالاتر و امکانات بیشتری را نسبت به متل‌ ها ارائه می‌دهند ، مانند میز پذیرش 24 ساعته و خدمات دربان .

هتل ها به دلیل اندازه بزرگتر ، امکانات رفاهی بیشتر و استاندارد خدمات بالاتر ، معمولاً گرانتر از متل ها هستند.

بازار هدف : در حالی که متل ها برای مسافران جاده ای، کامیون داران و سایر مسافران در حال حرکت مناسب تر هستند ، هتل ها برای مسافران تفریحی و کاری مناسب تر هستند.

در حالی که هم هتل ها و هم متل ها اقامتگاه هایی را برای مسافران ارائه می دهند، تفاوت های قابل توجهی بین این دو وجود دارد. به طور کلی ، هتل ها گران تر ، مجلل تر و بزرگتر از متل ها هستند. آنها اغلب در مکان های شهری ، نزدیک به مقاصد گردشگری یا بخش های تجاری یافت می شوند . در مقایسه با هتل ها،  متل ها اغلب آرام تر ، ارزان تر و کوچکتر هستند . آنها اغلب به جاده ها نزدیک هستند و با وسیله نقلیه قابل دسترسی هستند . هم هتل ها و هم متل ها ویژگی های متمایزی دارند که برای انواع مختلف مسافران جذاب است.

مقالات پیشنهادی: کافه های میدان انقلاب برای تولد ، بهترین کافه های تهران ، رستوران سلف سرویس در تهران ،کترینگ میدان انقلاب

چرا به جای هتل به آن متل می گویند ؟ هتل اساساً مقوله‌ای است که شامل تمام موسساتی است که می‌توانید برای مدت زمان مشخصی اقامتگاه پولی دریافت کنید . موسسات زیادی وجود دارد و هر یک از آنها امکانات و خدمات متفاوتی را ارائه می دهند و هر کدام به گونه ای متفاوت ساخته شده اند. به عنوان مثال: هتل های لوکس بین المللی ، هتل های متمرکز یا با خدمات انتخابی ، و هتل های بوتیک .

یک هتل گرانتر از یک متل است ، زیرا یک هتل امکانات زیادی را ارائه می دهد که یک متل آن را ندارد . با داشتن یک هتل ، از امکاناتی مانند استخر شنا و رستوران‌های موجود در محل و غیره لذت خواهید برد.  از آنجایی که هتل ‌ها سرمایه ‌گذاری بزرگی هستند، از حوله گرفته تا غذا ، همه چیز معمولاً با کیفیت است. از طرف دیگر متل تنها اتاقی را ارائه می دهد که چندان شیک نیست و هیچ گونه امکانات رفاهی مانند هتل ندارد ، با این حال ، برخی متل ها دارای استخر و یک غذاخوری کوچک هستند .
چه زمانی باید متل رزرو کرد؟ چندین مواقع ممکن است اقامت در متل به جای هتل مناسب تر باشد، از جمله مثال های زیر:

اگر به دنبال بهترین ارزش برای پول خود هستید و به دنبال خدمات اضافی که معمولاً در یک هتل ارائه می شود ( مانند مرکز تناسب اندام یا سرویس اتاق ) نیستید ، متل ها گزینه بهتری هستند .

متل ها یک انتخاب عالی برای مسافرانی هستند که در سفرهای جاده ای طولانی هستند زیرا مکانی برای استراحت با قیمت مقرون به صرفه برای مسافران فراهم می کنند.

 


© مرداد سال 1400 کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت نزد هتل اورین محفوظ می باشد . | طراحی ، توسعه و راه اندازی توسط OFOGHIT